اخبار و مقالات

پورشه قوی تر ، واضح تر ، اسپرت تر Macan جدید

پورشه قوی تر ، واضح تر ، اسپرت تر Macan جدید

پورشه Macan جدید را با افزایش عملکرد ، طراحی واضح و مفهوم عملیاتی جدید روانه بازار می کند. هر سه نسخه موجود به طور قابل توجهی قدرت بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خود دارند

20 ژوئیه 2021

به عنوان پرچمدار اسپرت مجموعه موفق SUV ، Macan GTS در بالای طیف قرار دارد. موتور 2.9 لیتری V6 biturbo آن (Macan GTS (NEDC): مصرف سوخت ترکیبی 9.9 لیتر در 100 کیلومتر ، انتشار CO2 ترکیب 225 گرم در کیلومتر ؛ Macan GTS (WLTP): مصرف سوخت ترکیبی 11.7 – 11.3 لیتر در 100 کیلومتر ، انتشار CO2 ترکیبی 265 – 255 گرم در کیلومتر) اکنون 324 کیلووات (440 PS) را ارائه می دهد – 44 کیلووات (60 PS) افزایش می یابد. با پاسخگویی و تحویل نیرو معمول در خودروهای پورشه GTS ، سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 4.3 ثانیه تکمیل می کند که به بسته Sport Chrono مجهز شود و حداکثر سرعت آن 272 کیلومتر در ساعت است. Macan S هم اکنون به یک موتور 2.9 لیتری V6 biturbo مجهز شده است (Macan S (NEDC): مصرف سوخت ترکیبی 9/9 – 9/8 لیتر در 100 کیلومتر ، انتشار CO2 با ترکیب 225 – 224 گرم در کیلومتر ؛ Macan S (WLTP): سوخت مصرف ترکیبی 11.7 – 11.1 لیتر در 100 کیلومتر ،میزان انتشار CO2 265 تا 251 گرم در کیلومتر است که 20 کیلووات (26 PS) با 280 کیلووات (380 PS) بیشتر از قبل تولید می کند. این وسیله نقلیه در مدت زمان 4.6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت می رسد در حالی که حداکثر سرعت آن 259 کیلومتر در ساعت است.
Macan GTS جدید در جاده

یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ تازه تأسیس شده با 195 کیلووات (265 PS؛ Macan (NEDC): مصرف سوخت ترکیبی 8.8 – 8.7 لیتر در 100 کیلومتر ، انتشار CO2 ترکیب 200 – 198 گرم در کیلومتر ؛ Macan (WLTP): مصرف سوخت ترکیبی 10.7 – 10.1 لیتر در 100 کیلومتر ، انتشار CO2 با ترکیب 243 – 228 گرم در کیلومتر) به عنوان نقطه ورود به جهان ماکان عمل می کند. سرعت استاندارد 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 6.2 ثانیه به پایان می رساند و حداکثر سرعت آن 232 کیلومتر در ساعت است. همه موتورها با گیربکس هفت سرعته پورشه دو کلاچه (PDK) و سیستم چهار چرخ متحرک Porsche Traction Management (PTM) همراه هستند.

شاسی بهینه شده – سیستم تعلیق هوای اسپرت جدید برای GTS
مدل های جدید Macan همچنین دارای پهنای باند تعلیق گسترده هستند و حداکثر راحتی سیستم تعلیق و عملکرد دینامیک خودروهای اسپرت را متعادل می کنند. این شاسی بیشتر بهینه سازی شده است: اکنون Macan با حساسیت بیشتر و مستقیم تر به وضعیت رانندگی و شرایط جاده پاسخ می دهد و بازخورد بهتری از طریق فرمان به راننده می دهد. برای این منظور ، عناصری مانند مشخصات دمپر مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) به طور خاص برای این مدل دوباره سازگار شده است. این به طور فعال و مداوم نیروی میرایی را برای هر چرخ تنظیم می کند. PASM به عنوان یک گزینه برای Macan در دسترس است و برای مدلهای S و GTS استاندارد است.
Macan S جدید در جاده است

Macan GTS اکنون با تعلیق بادی اسپرت استاندارد که اکنون 10 میلی متر بدن را پایین می آورد ، حتی بیش از گذشته خود را از سایر مشتقات جدا می کند. مزایای دینامیکی GTS جدید بیش از همه به این دلیل است که سیستم تعلیق هوا در محور جلو 10 درصد محکم تر و در محور عقب 15 درصد محکم تر از موتور قبلی است. بسته اختیاری GTS Sport با داشتن چرخ های 21 اینچی GT با لاستیک های عملکردی ، Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) و بسته Sport Chrono ، پتانسیل دینامیک خودرو را بیشتر افزایش می دهد.
حتی طراحی واضح تر با تمرکز اسپرت

پورشه با تعدادی تغییرات خاص ، تصاویر SUV جمع و جور خود را بیشتر تیز کرده است. دماغه دوباره طراحی شده با خاتم در رنگ خارجی بر پهنای Macan تأکید می کند ، و باعث می شود تا در جاده جلوه بیشتری داشته باشد. در GTS جدید ، مرکز قسمت بینی و همچنین سایر عناصر به رنگ سیاه به پایان رسیده اند. عقب اکنون توسط یک پخش کننده قابل توجه در طراحی خاص فنی به سمت جاده گرد می شود. در اینجا و در قسمت جلویی آن از ساختار سه بعدی جدیدی برخوردار است که به صورت اختیاری برای تیغه های جانبی خودرو نیز موجود است. چراغ های LED با سیستم نور دینامیک پورشه (PDLS) و آینه های بیرونی Sport Design اکنون در همه مدل ها استاندارد هستند.
نمای خارجی مدلهای جدید Macan

در مجموع 14 رنگ برای Macan جدید موجود است ، از جمله رنگ های جدید Papaya Metallic و Gentian Blue Metallic و همچنین Python Green برای Macan GTS با بسته GTS Sport. Porsche Exclusive Manufaktur با گزینه های Individual Colour و Paint To Sample ، به طور قابل توجهی آزادی طراحی Macan را گسترش می دهد. چرخ های بزرگتر نیز به صورت استاندارد نصب می شوند: اندازه آنها حداقل 19 اینچ برای Macan ، 20 اینچ برای Macan S و 21 اینچ برای Macan GTS است. در مجموع هفت طرح چرخ جدید نیز به این مجموعه اضافه شده است.
کنسول مرکزی جدید با سطح لمسی

پورشه Macan جدید یک فضای داخلی کاملاً پیشرفته با کنسول مرکزی مدرن و زیبا طراحی کرده است. مفهوم عملیاتی جدید آن ، که به جای دکمه های لمسی از سطوح لمسی استفاده می کند ، ساختار واضحی را به کابین خلبان وارد می کند. یک اهرم انتخاب کننده جدید و کوتاهتر در مرکز ماژول کنترل کاملاً سازمان یافته قرار دارد. ساعت آنالوگ بالای داشبورد هم اکنون تجهیزات استاندارد است. تعدادی از روکش های چرمی و درزهای متضاد در رنگ های Gentian Blue ، Papaya یا Crayon به صورت اختیاری در دسترس هستند تا نکات برجسته رنگ جدید را به فضای داخلی اضافه کنند. Macan به طور استاندارد بسیاری از توابع و خدمات آنلاین را ارائه می دهد. این موارد را می توان از طریق نمایشگر لمسی 10.9 اینچی Full HD مدیریت ارتباطات پورشه یا با استفاده از دستورات صوتی کنترل کرد.Macan فرمان جدید چندکاره و GT Sport را از 911 به کار می گیرد.
فضای داخلی مدل های جدید Macan

علاوه بر مزایای پویا و برجستگی های سیاه و سفید در قسمت بیرونی ، بسته ورزشی GTS Sport که فقط برای مدل برتر موجود است ، شامل تجهیزات خاص و اختصاصی برای فضای داخلی است. این شامل صندلی های اسپرت 18 طرفه ، بسته داخلی Carbon ، روکش مبلمان Race-Tex با عناصر چرمی کشیده ، اقلام مختلف با دوخت کنتراست و حروف GTS با رنگ سبز پایتون است.

منبع: پورشه

متمایز و پویاتر از همیشه | مدل های جدید پورشه 911 GTS