اخبار و مقالات

قطعات داخلی خودرو با سطوح بدون درز و هوشمند

قطعات داخلی خودرو با سطوح بدون درز و هوشمند

چگونه سطوح هوشمند می توانند آزادی طراحی و عملکرد بیشتری در فضای داخلی خودرو ایجاد کنند و همچنان مقرون به صرفه تولید شوند؟

24 آگوست 2021

چگونه سطوح هوشمند می توانند آزادی طراحی و عملکرد بیشتری در فضای داخلی خودرو ایجاد کنند و همچنان مقرون به صرفه تولید شوند؟ Covestro این س importantال مهم را به همراه تیمی از سه شریک صنعت مورد بررسی قرار داد: Votteler Lackfabrik GmbH & Co. KG ، متخصص بافت لیزری Reichle Technology Center و Merck KGaA به عنوان تولید کننده رنگدانه های مروارید.

نتیجه یک مفهوم م effectiveثر برای تولید قطعات داخلی با سطوح بدون درز و هوشمند با استفاده از فناوری DirectCoating Covestro است. اجزای روکش شده در دو مرحله با استفاده از فرایند قالب گیری تزریق واکنش پلی اورتان (PU-RIM) تولید می شوند.

چالش های متعدد

برای توسعه کنونی داشبورد برای فضای داخلی خودرو ، Covestro با Votteler Lackfabrik ، Reichle Technologiezentrum و Merck KGaA همکاری کرد. © Covestro

سازندگان خودرو و تامین کنندگان آنها با چالش یکپارچه سازی عملکردهای هوشمند مانند صفحه نمایش و روشنایی محیط و کنترل لمسی ، علاوه بر طیف گسترده ای از ویژگی های سطح بصری و لمسی مواجه هستند. مهمتر از همه ، هدف این است که محصولات با دوام را تا حد ممکن مقرون به صرفه تولید کنیم تا در صنعت مورد استقبال گسترده قرار بگیریم. هدف داخلی خودرو است که به راحتی می تواند به عنوان یک سالن ، فضای کار و کابین خلبان راننده عمل کند. به این ترتیب می توان محیطی را در خودرو ایجاد کرد که راحتی و سرگرمی را با احساس ایمنی ترکیب می کند.

PURIFLOW ® سیستم رنگ از Votteler Lackfabrik جیامبیایچ و شرکت KG فعال خواص سطحی برجسته مانند مقاومت خوب در برابر خراش و اثر خود شفا، بلکه یک احساس است که محدوده از چرم نرم به فلز سخت است. این مزایا و توانایی ایجاد سطوح کاملاً بدون درز ، تا حدی به لطف مواد اولیه پوشش پلی اورتان از Covestro است.

در اجرای راه حل نوآورانه ، ووتلر از تخصص تولید Reichle Technologiezentrum GmbH ، که بزرگترین سایت بافت لیزری در اروپا را اداره می کند ، استفاده کرد. این شرکت قالب های PU-RIM با بافت لیزری را برای پروژه ارائه کرد. بایر متریالساینس عرضه فن آوری فرآیند دانش، پوشش مواد خام از Desmodur ® و Desmophen ® محدوده و بدون مواد افزودنی حلال، و Makrolon ® و Bayblend ® پلاستیک پلی کربنات، که ثابت می شود یک کلید برای موفقیت این پروژه است. از رنگدانه های اثر Merck ® KGaA می توان برای دستیابی به جلوه های مختلف رنگ و شفافیت استفاده کرد.
DirectCoating: فناوری نوآورانه برای تولید قطعات روکش دار

در فرآیند DirectCoating ، بستر پلاستیکی ابتدا در یک حفره اولیه با قالب گیری تزریقی تولید می شود. سپس قسمت حاصله به قالب دوم و حداقل بزرگتر منتقل می شود. حفره بین بستر و قالب RIM حک شده با لیزر دقیقاً با حجم مورد نظر روکش تزریق شده مطابقت دارد. این یک قطعه دقیق روکش دار را تنها در دو مرحله ایجاد می کند. نیاز به بازسازی کمی دارد و در برابر مواد شیمیایی و نور روز بسیار مقاوم است. DirectCoating همچنین مزایایی نسبت به روشهای پوشش معمولی دارد ، از جمله فرآیند کوتاهتر و سریعتر ، عدم اسپری اضافی و نیازی به مرحله خشک شدن جداگانه.

منبع: Covestro

شفلر موتورهای برقی را کارآمدتر و پایدارتر می کند