اخبار و مقالات

جنرال موتورز برای جشن افتتاحیه بزرگ

جنرال موتورز برای جشن افتتاحیه بزرگ Factory ZERO – یک کارخانه آمریکایی خودروهای برقی

امروز، جنرال موتورز نقطه عطفی در تعهد خود به آینده تمام الکتریکی است، زیرا رئیس جمهور ، رهبری UAW بین المللی و UAW Local 22، کارکنان کارخانه و سایر مقامات با هم می پیوندند تا افتتاحیه بزرگ کارخانه مونتاژ Factory ZERO EV را جشن بگیرند.

18 نوامبر 2021

قرار است تولید در کارخانه مونتاژ سابق دیترویت-همترامک آغاز شود، کمتر از دو سال پس از آن که جنرال موتورز از سرمایه گذاری هنگفت 2.2 میلیارد دلاری برای بازسازی کامل تاسیسات برای ساخت انواع کامیون های تمام الکتریکی و SUV خبر داد.

مری بارا رئیس و مدیر عامل جنرال موتورز گفت: تخصص جنرال موتورز در تولید ایالات متحده کلید دستیابی به آینده تمام الکتریکی ما است. این یک روز بزرگ برای کل تیم جنرال موتورز است. ما Factory ZERO را با بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری در جهان بازسازی کردیم تا خودروهای الکتریکی با بالاترین کیفیت را برای مشتریان خود بسازیم.

نام Factory ZERO نشان دهنده نقش مهمی است که تأسیسات در پیشبرد دیدگاه جنرال موتورز از جهانی با صفر تصادف، آلایندگی صفر و تراکم صفر ایفا می کند. Factory ZERO خانه GMC HUMMER EV Pickup 2022، GMC HUMMER EV SUV 2024، Chevrolet Silverado EV و Cruise Origin، یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی، خودران و مشترک خواهد بود. زمانی که کارخانه صفر به طور کامل عملیاتی شود، بیش از 2200 نفر استخدام خواهد شد.
اولین پلتفرم Ultium در Factory ZERO

تمام خودروهای الکتریکی کارخانه‌ای صفر بر روی پلتفرم Ultium جنرال موتورز، قلب استراتژی محصولات الکتریکی این شرکت، ساخته خواهند شد. پلتفرم Ultium شامل یک معماری رایج خودرو و اجزای پیشرانه مانند سلول‌های باتری، ماژول‌ها، بسته‌ها، واحدهای درایو، موتورهای EV و الکترونیک قدرت یکپارچه است و در کارخانه‌هایی که خودروهای برقی تولید می‌شوند، اساسی است.

از طریق پلتفرم Ultium، جنرال موتورز یک تغییر زنجیره ارزش استراتژیک را در شبکه کارخانه‌های مونتاژ وسایل نقلیه خود محقق خواهد کرد زیرا این شرکت قادر است ماشین‌آلات، ابزارآلات و فرآیندهای مونتاژ را مشترک و ساده کند. این انعطاف‌پذیری سرمایه‌گذاری کمتر و کارایی بیشتر را ممکن می‌سازد، زیرا تغییرات کارخانه مونتاژ اضافی رخ می‌دهد.
Factory ZERO – ویترینی از مزیت رقابتی جنرال موتورز

جنرال موتورز کارخانه ZERO را برای تولید خودروهای برقی با دو سوم سرمایه مورد نیاز برای ساخت یک کارخانه سبز رنگ بازسازی کرد، و این تاسیسات را به مدلی برای نوسازی تاسیسات جنرال موتورز در آینده تبدیل کرد. همانطور که این شرکت به انتقال خود برای آینده تمام الکتریکی ادامه می دهد، جنرال موتورز تا سال 2030 از طریق نوسازی تاسیسات تولیدی موجود در مقابل ساخت و ساز زمینی، تا سال 2030 از هزینه های سرمایه ای 15 میلیارد دلاری جلوگیری خواهد کرد. این رقم با انتقال 100 درصدی تاسیسات تولید جنرال موتورز برای حمایت از تولید خودروهای برقی به 20 تا 30 میلیارد دلار می رسد. این سرمایه می‌تواند به صورت استراتژیک‌تری برای محصولات، خدمات و فناوری‌های بیشتر مشتری‌دار استفاده شود.

در کنار مزایای سرمایه، تعهد جنرال موتورز به نوسازی شبکه موجود تاسیسات تولیدی خود در طول انتقال EV نیز باعث صرفه جویی در زمان می شود. راه اندازی و شروع سریع تولید به شرکت اجازه می دهد تا خودروهای برقی جدید و نوآورانه را زودتر به مشتریان برساند. پیش تولید پیکاپ های GMC HUMMER EV 2022 در Factory ZERO در پاییز امسال آغاز شد و اولین خودروهای الکتریکی GMC HUMMER در مسیر تحویل تا پایان سال به مشتریان قرار دارد.

جرالد جانسون، معاون اجرایی تولید جهانی و پایداری جنرال موتورز گفت: «برای رسیدن به انتقال جاه‌طلبانه EV، ظرفیت مونتاژ خودروهای الکتریکی جنرال موتورز در آمریکای شمالی تا سال 2025 به 20 درصد و سپس تا سال 2030 به 50 درصد خواهد رسید». کارخانه صفر به عنوان مدلی برای انتقالی عمل می کند که در سال های آینده در کارخانه های دیگر در سراسر جهان اتفاق خواهد افتاد.

GM با استفاده از ابزارهای مجازی و کار موازی با تیم های مهندسی تولید، زمان راه اندازی تولید را به نصف کاهش داد – از دو سال به کمتر از یک سال – ایجاد مزیت رقابتی. در مقایسه، برنامه ریزی و ساخت کارخانه مونتاژ فیلد سبز می تواند تا چهار سال طول بکشد، از انتخاب مکان تا تولید خودرو.

جنرال موتورز تخمین می زند که 80 درصد از فرآیند مونتاژ خودروهای برقی مانند خودروهای معمولی است. این یکی دیگر از محرک های سرعت برای جنرال موتورز است. این شرکت طی چندین دهه فرآیندهای تولید استاندارد شده خود را اصلاح و تکمیل کرده است و مجموعه رو به گسترش خودروهای برقی خود را سریعتر، با کیفیت برتر و هزینه کمتر راه اندازی خواهد کرد.

نکات برجسته Factory ZERO عبارتند از:

  • جنرال موتورز تقریباً از هر ماده ای که در حین تبدیل از تأسیسات خارج می شد، دوباره استفاده یا بازیافت کرد، از جمله بتن خرد شده از کف کارخانه قدیمی، که برای جاده های موقت اطراف تأسیسات تغییر کاربری داد.
  • آب طوفان برای کاهش هزینه های تخلیه و جبران هزینه های آب آشامیدنی بازیافت خواهد شد.
  • آب طوفان تصفیه شده در برج های خنک کننده و سیستم اطفاء حریق نیروگاه استفاده خواهد شد.
  • این سایت دارای یک کانکس خورشیدی 30 کیلوواتی و آرایه خورشیدی فتوولتائیک زمینی 516 کیلوواتی از DTE Energy است.
  • سایت Factory ZERO دارای زیستگاه حیات وحش 16.5 هکتاری است که خانه پادشاهان، روباه و بوقلمون است.

از طریق Factory ZERO، جنرال موتورز توانایی رهبری تولید و آمادگی خود را برای تغییری اساسی در تحرک به همراه انتقال شرکت به آینده تمام الکتریکی به نمایش می گذارد.

منبع: جنرال موتورز

جنرال موتورز کنت هلفریچ را به عنوان رهبر تحقیق و توسعه جهانی و GM Ventures معرفی کرد