اخبار و مقالات

مسیر ولوو خودرو به سمت تحرک پایدار

مسیر ولوو خودرو به سمت تحرک پایدار

Concept Recharge مسیر ولوو خودرو به سمت تحرک پایدار را به تصویر می کشد

کانسپت شارژ خالص الکتریکی که به عنوان مانیفستی برای آینده خودروهای ولوو شناخته می شود، بسیار بیشتر از نمایش زبان طراحی آینده و استراتژی محصول شرکت است.

17 نوامبر 2021

کانسپت شارژ خالص الکتریکی که به عنوان مانیفستی برای آینده خودروهای ولوو شناخته می شود، بسیار بیشتر از نمایش زبان طراحی و استراتژی محصول آینده این شرکت است.

Volvo Cars با Concept Recharge گام‌هایی را که در تمام زمینه‌های توسعه خودروهای الکتریکی خالص برای کاهش خودروها و ردپای کربن کلی آن برمی‌دارد، نشان می‌دهد. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 فقط خودروهای کاملاً الکتریکی بفروشد و تا سال 2040 به یک تجارت بی‌نظیر و دایره‌وار تبدیل شود.

با استفاده از مواد پایدار در داخل خودرو، تجهیز آن به لاستیک‌هایی از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر، بهبود آیرودینامیک و از طریق اقدامات دیگر، Volvo Cars می‌تواند گام‌های بزرگی برای کاهش تاثیر کربن آن از طریق خود خودرو بردارد.

هنگامی که این مراحل را با استفاده از انرژی پاک در طول زنجیره تامین کربن زدایی شده، فرآیند تولید و فاز استفاده از خودرو ترکیب می‌کند، ولوو کارز معتقد است که می‌تواند تاثیر CO2 چرخه عمر خودرو را تا 80 درصد در مقایسه با ولوو XC60 2018 کاهش دهد، بدون اینکه ذاتی خود را از دست بدهد. کیفیت های ممتازی که خودروهای ولوو به آنها معروف شده اند.

این بدان معناست که Concept Recharge زمانی که با 100 درصد انرژی تجدیدپذیر شارژ شود، تأثیر CO2 در چرخه عمر کلی زیر 10 تن خواهد داشت.

اوون ریدی، رئیس بخش طراحی استراتژیک و برند ولوو کارز گفت: «با ورود به عصر خودروهای الکتریکی، میزان مسافتی که می‌توانید با یک شارژ کامل رانندگی کنید، یک نکته کلیدی است. «رویکرد آسان، افزودن باتری‌های بیشتر است، اما امروزه با اضافه کردن یک مخزن سوخت بزرگ‌تر یکسان نیست – باتری‌ها وزن می‌افزایند و ردپای کربن را افزایش می‌دهند. در عوض، برای افزایش برد باید بازده کلی را افزایش دهیم. با Concept Recharge، تنش بین نیاز به کارایی و میل به فضا، راحتی و تجربه رانندگی مشابه در SUV های امروزی را بررسی می کنیم.

Volvo Cars در زمینه کار با مواد پایدار و طبیعی در خودروهای خود پیشتاز است و Concept Recharge دلیل دیگری بر تعهد آن به پیشبرد این جاه طلبی است.

طراحی داخلی غنی از مواد پایدار است، هم مواد طبیعی و هم مواد بازیافتی – به پشم سوئدی با منبع مسئولانه، منسوجات سازگار با محیط زیست و کامپوزیت های سبک وزن که از منابع طبیعی ساخته شده اند فکر کنید.

پشم سوئدی با منبع مسئولانه به پارچه تنفسی کاملا طبیعی و بدون مواد افزودنی تبدیل می شود. این ماده گرم و نرم در قسمت پشتی صندلی و قسمت بالای صفحه ابزار استفاده شده است. در همین حال، کف و درهای پایینی با فرشی غنی از 100 درصد پشم پوشانده شده است.

بالشتک های صندلی و سطوح لمسی روی در از یک ماده سازگار با محیط زیست ساخته شده اند که حاوی الیاف Tencel™ از سلولز است. این پارچه استحکام بسیار بالایی دارد و برای پوست نرم است. طراحان ولوو با استفاده از الیاف Tencel که از طریق فرآیندی بسیار کم مصرف آب و انرژی تولید شده اند، می توانند استفاده از پلاستیک در قطعات داخلی را کاهش دهند.

پشتی صندلی ها و تکیه گاه های سر و همچنین بخشی از فرمان، از ماده جدیدی استفاده می کند که توسط Volvo Cars به ​​نام Nordico ساخته شده است. این ماده نرم ساخته شده از مواد زیستی و بازیافتی است که از جنگل‌های پایدار در سوئد و فنلاند می‌آیند و ردپای CO2 را 74 درصد کمتر از چرم ایجاد می‌کند.

در جای دیگر داخل، از جمله در قسمت‌های ذخیره‌سازی پایین، پشت پشتی و زیرپایی، Concept Recharge از کامپوزیت کتان استفاده می‌کند که توسط Volvo Cars با همکاری تامین‌کنندگان ساخته شده است. از الیاف گیاه بذر کتان استفاده می‌کند که با کامپوزیت‌ها مخلوط می‌شود تا ظاهری قوی و سبک و در عین حال جذاب و طبیعی داشته باشد.

در نمای بیرونی، سپرهای جلو و عقب و همچنین قالب‌های رکاب نیز از کامپوزیت کتان تشکیل شده‌اند. استفاده از کامپوزیت کتان در داخل و خارج به این روش باعث کاهش قابل توجه پلاستیک های مصرفی می شود.

لیزا ریوز، رئیس طراحی داخلی، گفت: «با مفهوم شارژ، ما یک فضای خانوادگی راحت و کاربردی ایجاد کرده‌ایم. کابین با استفاده از مواد طبیعی و هماهنگی بافت ها و رنگ ها فرم های پیچیده ای را ارائه می دهد که منعکس کننده ظرافت بی انتها در طراحی ممتاز اسکاندیناوی است.

با ایجاد موتور احتراق داخلی برای پیشرانه الکتریکی خالص، لاستیک‌ها نقش مهم‌تری دارند. آنها نه تنها برای ایمنی بسیار مهم هستند، بلکه تا حد زیادی به برد باتری خودرو نیز کمک می کنند. این بدان معناست که تایرهای خودروهای الکتریکی همیشه باید در رأس پیشرفت فناوری قرار گیرند.

از این رو Concept Recharge دارای تایرهای ویژه ساخته شده توسط پیرلی است که کاملاً عاری از روغن معدنی است و از 94 درصد مواد بدون فسیل، از جمله مواد بازیافتی و تجدیدپذیر مانند لاستیک طبیعی، سیلیس زیستی، ابریشم مصنوعی و رزین زیستی ساخته شده است. این نشان دهنده رویکرد دایره ای مشترک ولوو کارز و پیرلی با تمرکز بر کاهش مصرف منابع و اثرات زیست محیطی است.

Concept Recharge علاوه بر مواد پایدار، قوای محرکه الکتریکی و تایرهای ویژه، اعتبار زیست محیطی خودروهای شاسی بلند را از طریق کارایی و آیرودینامیک بهبود می بخشد.

ولوو کارز با شارژ مجدد مفهومی آینده آیرودینامیک را متصور است. ویژگی‌های آیرودینامیکی نوآورانه‌ای مانند جزئیات طراحی بیرونی که جریان هوا را صاف می‌کند، طراحی چرخ‌های جدید، سقف پایین‌تر و قسمت عقب عمودی‌تر را در خود جای داده است.

به این ترتیب، شکل کلاسیک SUV را به خود می گیرد و جریان هوا را برای افزایش برد بهبود می بخشد، در حالی که فرصت های فضایی باورنکردنی را ارائه می دهد که به طور طبیعی با یک خودروی الکتریکی و طبقه پایین آن ارائه می شود.

اوون ریدی گفت: «در حالی که مصرف‌کنندگان به افزایش تقاضا برای مزایای شاسی‌بلندها ادامه می‌دهند، ما مصمم هستیم تا خودروهایی تولید کنیم که ایمنی و راحتی مورد نظر آنها را ارائه دهد و همچنین تأثیرات زیست‌محیطی آن‌ها را کاهش دهد.»

منبع: Volvo Cars

ولوو تا سال 2030 فقط خودروی برقی تولید می‌کند