اخبار و مقالات

بازسازی کارخانه هوفو باعث افزایش تولید انعطاف پذیر مزدا می شود

بازسازی کارخانه هوفو باعث افزایش تولید انعطاف پذیر مزدا می شود

خط تولید H2 مجدد در کارخانه هوفو مزدا می تواند چندین نوع خودرو و موتور را به طور همزمان در یک خط تولید بسازد.

29 اکتبر 2021

در 6 اکتبر، شرکت مزدا موتور از خط تولید تازه بازسازی شده H2 در کارخانه هوفو در جنوب غربی ژاپن رونمایی کرد. خط تولید H2 که در حال حاضر مزدا6 و مزدا CX-5 را تولید می‌کند، ارتقا یافته است تا بتواند مدل‌های گروه محصولات بزرگ را بسازد و گزینه‌های مختلفی از پیشرانه‌های برقی را ارائه دهد. این امر با یک سیستم تولید پیشرفته امکان‌پذیر شده است که به مزدا اجازه می‌دهد تولید خود را راحت‌تر با مدل‌های جدید یا تغییر تقاضا تنظیم کند و آن را به آخرین نمونه از رویکرد نوآوری منحصربه‌فرد مزدا تبدیل کند.

در نتیجه بازسازی، خودروهایی با پلتفرم های مختلف (بزرگ یا کوچک)، پیشرانه (احتراق داخلی یا الکتریکی) و طرح بندی موتور (عمودی یا عرضی) می توانند در آینده در صورت نیاز در یک خط تولید شوند. این رویکرد تولید ترکیبی گام مهمی در جهت تحقق برنامه‌های برند در آینده تحت استراتژی چند راه‌حلی منحصربه‌فرد مزدا است. مزدا اخیراً از گسترش خط تولید SUV خود از سال 2022 خبر داده است.

قلب مجموعه بازسازی شده یک خط تراورس دالی است. این سیستم بر تجهیزات “بی ریشه” متکی است، به این معنی که کارخانه از تسمه نقاله یا آویز ثابت استفاده نمی کند. در عوض، وسایل نقلیه بر روی سکوهای پالت که هم سطح با زمین هستند حرکت می کنند و روی غلتک های دالی اسکیت می کنند. اینها را می‌توان با انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به یک سیستم ثابت مرتب کرد – اگر تقاضا افزایش یابد، ظرفیت تولید به راحتی می‌تواند با افزودن بخش‌های بیشتر به خط تولید افزایش یابد. سیستم دالی همچنین به کارگران این امکان را می‌دهد که آزادانه در اطراف سکوها حرکت کنند و هر کار مورد نیاز برای نوع وسیله نقلیه جلویی خود را انجام دهند. دو وسیله نقلیه هدایت شونده خودکار (AGV) که خود را با طول وسیله نقلیه در حال ساخت در لحظه کنونی هماهنگ می کنند، موتور را به ترتیب با سیستم تعلیق جلو و عقب مونتاژ می کنند، یا باتری را در مورد خودروهای برقی. تاکشی موکای، مدیر اجرایی ارشد شرکت مزدا موتور توضیح می‌دهد: «بیش از نیمی از تأسیسات در حال حاضر به‌گونه‌ای غیر ثابت تنظیم شده است.

معرفی یک خط ماژول انعطاف پذیر جدید (FML) در کارگاه جوشکاری به مزدا این امکان را می دهد که زمان تحویل و هزینه های سرمایه گذاری را به حداقل برساند، به خصوص زمانی که این شرکت مدل های جدیدی را در خط تولید خود معرفی می کند. تاکشی موکای توضیح می‌دهد: «با معرفی FML، به‌جای تکرار فرآیند ضایعات و ساخت هر بار که یک مدل جدید معرفی می‌شود، تنها بخشی که نیاز به تغییر دارد جیگ برای تعمیر قطعات است.

در حالی که در گذشته ممکن بود برای بازسازی یک خط تولید برای یک نوع خودروی جدید، زمان بیشتری و سرمایه گذاری قابل توجهی صرف شود، به لطف به روز رسانی ها در کارگاه بدنه و خط مونتاژ خودرو، اکنون می توان فرآیند مشابهی را در حدود یک پنجم خودروها انجام داد. زمان و با 10 درصد هزینه سرمایه گذاری در مقایسه با سیستم های معمولی.

منبع: مزدا

مزدا اولین مدل محل کار مجازی را پیاده سازی می کند