اخبار و مقالات

هوندا خدمات اشتراک باتری تاکسی های سه چرخه برقی

هوندا خدمات اشتراک باتری تاکسی های سه چرخه برقی را در نیمه اول سال 2022 در هند آغاز می کند

استفاده از Honda Mobile Power Pack e: باتری های قابل حمل و تعویض

29 اکتبر 2021

شرکت هوندا موتور، آموزشی ویبولیتین امروز اعلام کرد که قصد دارد در نیمه اول سال 2022، با استفاده از پک پاور موبایل هوندا، سرویس اشتراک باتری تاکسی های سه چرخه برقی (به اصطلاح “ریکشا”) را در هند آغاز کند: (“MPP e” :”)، باتری های کاملاً جدید قابل حمل و قابل تعویض هوندا.

در هند، با ادامه رشد اقتصاد، تقاضای انرژی در حال افزایش است و آلودگی هوا بدتر می شود. برای رسیدگی به این مسائل، تلاش‌هایی در سطح کشور برای گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پیگیری فعالانه برقی‌سازی بخش حمل‌ونقل، که تقریباً 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای کشور را تشکیل می‌دهد، در حال انجام است.

بیش از 8 میلیون دستگاه ریکشا خودکار در هند وجود دارد و وسیله ای ضروری برای حمل و نقل روزانه برای مردم بوده است. در مناطق شهری، این ریکشاها عمدتاً با CNG (گاز طبیعی فشرده) نیرو می گیرند و یک چالش کلیدی برای برق رسانی بوده اند.

محصولات متحرک الکتریکی در حال حاضر در بازار با سه مشکل مواجه هستند: برد کوتاه، زمان شارژ طولانی و هزینه بالای باتری. به منظور کمک به تلاش هند برای سرعت بخشیدن به برق رسانی و گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، هوندا برای رفع این سه مشکل از طریق استفاده از باتری های قابل تعویض و با به اشتراک گذاشتن چنین باتری هایی تلاش خواهد کرد. برای این منظور، هوندا در نیمه اول سال 2022 سرویس اشتراک باتری ریکشاهای برقی را با استفاده از MPP e راه اندازی خواهد کرد.

با توجه به این کسب و کار جدید، هوندا در فوریه 2021 آزمایش های نمایشی را در هند آغاز کرد و 30 دستگاه تاکسی ریکشا برقی در مجموع بیش از 200000 کیلومتر کار کرد. از طریق این آزمایش، هوندا مسائلی را شناسایی کرد که باید مورد توجه قرار گیرند و قابلیت اطمینان تجاری را تأیید کرد.

سرویس اشتراک باتری هوندا به رانندگان ریکشا این امکان را می‌دهد تا در نزدیک‌ترین ایستگاه‌های تعویض باتری در شهر توقف کنند و MPP e: را با شارژ کم باقی‌مانده با MPP e: کاملاً شارژ شده تعویض کنند. استفاده از این سرویس نگرانی رانندگان را در مورد تمام شدن باتری و همچنین خطر از دست دادن فرصت های تجاری با مشتریان در زمان انتظار برای شارژ شدن باتری های ریکشا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برای شروع این سرویس، هوندا یک شرکت تابعه محلی در هند برای انجام یک تجارت خدمات اشتراک باتری ایجاد خواهد کرد. این شرکت تابعه تعدادی مبدل پک برق هوندا موبایل e: به عنوان ایستگاه تعویض باتری و خدمات اشتراک باتری در شهر را نصب خواهد کرد. هوندا با تولیدکنندگان ریکشا برقی همکاری خواهد کرد و خدمات خود را ابتدا در شهرهای منتخب آغاز خواهد کرد و سپس به صورت مرحله‌ای به مناطق دیگر گسترش خواهد یافت.

نظرات مینورو کاتو، مدیر ارشد، عملیات خلق حیات، شرکت هوندا موتور، با مسئولیت محدود.
پک پاور موبایل هوندا (MPP) پتانسیل زیادی برای برق رسانی به انواع دستگاه ها از جمله محصولات حمل و نقل کوچک و گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارد. هوندا با ارائه خدمات به اشتراک گذاری باتری در هند، به برقی شدن سریع ریکشاها و استفاده گسترده از انرژی های تجدیدپذیر کمک می کند. علاوه بر این، هوندا به خدمات رسانی به مردم در سراسر جهان با لذت گسترش پتانسیل زندگی آنها با گسترش بیشتر استفاده از MPP در مناطق گسترده تر ادامه خواهد داد.

منبع: هوندا

هوندا چشم انداز ما – اقدام جسورانه باید به تحقق آینده برقی ادامه دهد