اخبار و مقالات

آئودی جنبه اجتماعی رانندگی خودکار را با متخصصان IAA مورد بحث قرار می دهد

آئودی جنبه اجتماعی رانندگی خودکار را با متخصصان IAA مورد بحث قرار می دهد

مرکز مونیخ میزبان میزگرد تخصصی در IAA در مورد مسائل حقوقی ، اخلاقی و سیاسی مربوط به رانندگی خودکار است

13 سپتامبر 2021

فرمان به طرز جادویی عقب می افتد ، صندلی راننده به موقعیت راحتی می نشیند و ماشین به تنهایی به حرکت خود ادامه می دهد. با خودروی برقی کاملاً برقی خود ، کانسپت Audi grandsphere ، این خودروساز برتر در IAA نشان می دهد که چگونه داخلی خودرو در آینده تغییر می کند ، زیرا راننده مسافر می شود و عملکردهای رانندگی به طور خودکار افزایش می یابد. علاوه بر چشم انداز تکنولوژیکی ، فعالیتهای آئودی در IAA بر جنبه اجتماعی رانندگی خودکار با یک میزگرد در غرفه مارک “خانه پیشرفت” در مونیخ متمرکز شد.

مارکوس دوسمن ، مدیرعامل AUDI AG می گوید: “پس از جابجایی الکترونیکی ، تغییر بعدی و بسیار اساسی تر ، تغییر به سمت خودروهای هوشمندتر و در نهایت خودران خواهد بود.” “برای ما ، رانندگی خودکار یک فناوری کلیدی است که می تواند تردد را ایمن تر و راحت تر و فراگیرتر کند.”

با کانسپت Audi grandsphere ، خودروساز برتر به IAA نشان می دهد که چگونه رانندگی کاملاً خودکار سطح جدیدی از آزادی را امکان پذیر می کند. در حالت سطح 4 ، فضای داخلی بدون فرمان ، پدال یا نمایشگر به یک فضای وسیع از تجربه تبدیل می شود. این خودرو علاوه بر اینکه وظیفه رانندگی را در هر کجا که امکان دارد به عهده می گیرد ، طیف وسیعی از گزینه ها را برای استفاده از این آزادی برای استراحت ، کار یا سرگرمی در اختیار مسافران قرار می دهد. آئودی در حال همکاری با CARIAD ، اندیشکده نرم افزاری گروه فولکس واگن ، برای معرفی این فناوری در نیمه دوم دهه است.

پذیرش گسترده رانندگی خودران به بلوغ تکنولوژیکی سیستم های رانندگی و همچنین به جنبه های اجتماعی و مسائل اخلاقی پیرامون ترافیک جاده ای بستگی دارد. دوسمن می گوید برای عادت مردم به این معنی که دیگر فرمان را در دست نمی گیرند ، نیاز به تعدیل اساسی است. بنابراین در IAA ، آئودی نه تنها به راه حل های تکنولوژیکی بلکه به مسائل اجتماعی انقلاب رانندگی خودگردان پرداخت.

در Wittelsbacherplatz در مونیخ ، Uta Karen Klawitter ، General Consulting Legal Services AUDI AG ، Tobias Miethaner ، رئیس بخش جامعه دیجیتال ، وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال ، و Christoph Lütge ، مدیر موسسه اخلاق در هوش مصنوعی در دانشگاه فنی مونیخ ، در یک میزگرد به رهبری Saskia Lexen ، مدیر پروژه برای & Audi Initiative در AUDI AG شرکت کرد.

Klawitter ، Miethaner و Lütge سه نفر از بیش از 20 کارشناس از دانشگاه ها ، شرکت ها ، انجمن ها و سیاست هستند که ابتکار & Audi با آنها در مورد مسائل اجتماعی رانندگی خودران در بهار و تابستان 2021 بحث کرد.

برای تحقق چشم انداز تحرک آینده چه شرایط قانونی و سیاسی لازم است و مقررات لازم برای حفاظت از داده ها چیست؟ چگونه باید نگرش مردم تغییر کند تا فناوری های جدید مانند رانندگی خودکار از استقبال گسترده ای برخوردار شوند؟ در بحث ، لوتگ بر اهمیت رویکرد بین رشته ای در مورد فناوری تأکید کرد: “ما باید مراقب باشیم که رانندگی خودران را تنها به عنوان یک چالش فنی نبینیم. تنها راهی که ما می توانیم از فرصت های این فناوری به طور کامل استفاده کنیم ، گفتگو با مردم و در نظر گرفتن نگرانی های آنها است. ” Miethaner مطمئن است که اعتماد به رانندگی خودران با افزایش تدریجی وسایل نقلیه به خودی خود افزایش می یابد:”من قاطعانه معتقدم که مردم وقتی این فناوری را بشناسند که از پتانسیل آن قدردانی کند و به آنها اجازه دهد از زمان خود متفاوت استفاده کنند.” Klawitter کلمات مثبتی برای قوانین دولت فدرال آلمان در مورد وسایل نقلیه سطح 4 داشت: “این چارچوب قانونی پایه و اساس تقریباً همه برنامه های احتمالی رانندگی خودران سطح 4 را به جاده می رساند.”

نتایج در اکتبر 2021 با سه حوزه اصلی منتشر می شود: “قانون و پیشرفت” موضوعاتی از جمله سوالات جاری مسئولیت ، “رابطه اعتماد بین انسان و ماشین” به جنبه های اخلاقی رانندگی خودکار و “امنیت متصل” را مورد بحث قرار می دهد. ”بر جنبه های مربوط به حفاظت از اطلاعات تمرکز خواهد کرد. کارشناسان مسائل را از دیدگاه حرفه ای خود بررسی خواهند کرد. ساسکیا لکسن می گوید: “ما معتقدیم که یک گفتگوی شفاف و بین رشته ای در مورد فرصت ها و چالش های رانندگی خودران تنها راه برای پذیرش لازم از فناوری است.”

منبع: آئودی

آئودی مجارستان پروژه های سرمایه گذاری جدید در توسعه فنی