اخبار و مقالات

گروه بی ام و تا 2030 با استفاده از مواد نوآورانه میزان کربن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد

گروه بی ام و تا 2030 با استفاده از مواد نوآورانه میزان کربن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد

اقدامات برای دستیابی به هدف 1.5 درجه: گروه BMW از مواد پایدار ، نوآورانه و اقتصاد دایره ای حمایت می کند

2 سپتامبر 2021

گروه BMW در حال افزایش مبارزه با تغییرات آب و هوا با یک استراتژی پایداری منحصر به فرد و به طور واضح تعریف CO 2 اهداف، به عنوان توسط Oliver Zipse، رئیس هیئت مدیره BMW AG در یک رویداد رسانه ای در مونیخ اعلام کرد.

تمرکز اصلی استراتژی پیشگام این شرکت است، از یک سو، به شدت کاهش CO 2 تا سال 2030 در هر وسیله نقلیه . از سوی دیگر ، با معرفی “Neue Klasse” ، گروه BMW بطور گسترده استفاده از مواد ثانویه و اصول آینده نگر اقتصاد دایره ای را تبلیغ می کند . گروه ب ام و با هدف محدود کردن گرمایش زمین تا 1.5 درجه سانتی گراد ، به یک مسیر پایدارتر متعهد شده است.

تحقق همه اهداف اقلیمی با تحقیق و توسعه مواد پایدار ارتباط تنگاتنگی دارد . گروه BMW معتقد است که تنها یک رویکرد جامع به استفاده از مواد ثابت و جدید می تواند به طور دائم کاهش CO 2 تولید گازهای گلخانه ای. به همین دلیل ، گروه BMW تلاشها و تحقیقات خود را بر روی مواد اولیه سازگار با محیط زیست متمرکز کرده است. در عین حال ، ایجاد بازار مواد اولیه ثانویه را هدف قرار داده و با استارتاپ های منتخب و تامین کنندگان مواد با تجربه برای توسعه مواد پیشگام همکاری می کند.

دکتر استفان فلوک ، سرپرست بخش توسعه ، نمای خارجی ، داخلی ، مسئول محصول ، می گوید: “ما استانداردهای جدیدی را برای کیفیت ممتاز پایدار تعیین می کنیم- با تجدید نظر در مواد و تمرکز بیش از هر زمان بر جایگزین های با منابع کارآمد و مواد تجدیدپذیر با قابلیت تخریب قوی.” خط MINI ، کلاس فشرده BMW از 1 سپتامبر. “ما یک مسیر ثابت را در جهت توسعه محصول پایدار جامع ، استفاده مسئولانه از منابع و تبدیل به یک اقتصاد دایره ای دنبال می کنیم.”
مواد ابتکاری برای یک هدف پایدار

برای داخلی و خارجی ، استفاده از مصالح پایدار و هوشمند ، پایه ای برای ساخت خودرو با منابع کارآمد تشکیل می دهد. گروه بی ام و گروه های متریالی با ویژگی های پایدار تعریف کرده است که استانداردهای جدیدی را تعیین می کنند و هر چهار بعد اقتصاد دایره ای را شامل می شوند: RE: THINK ، RE: DUCE ، RE: USE و RE: CYCLE.
ادغام مواد اولیه طبیعی

گروه BMW چندین سال است که از مواد اولیه تجدید پذیر در خودروهای خود استفاده می کند-به عنوان مثال ، در تابلوهای تزئینی درب ، که در آن یک تشک الیاف طبیعی با یک ماتریس پلاستیکی برای ایجاد ثبات لازم ترکیب شده است. مواد اولیه تجدید پذیر مانند الیاف طبیعی نه تنها 30 درصد سبک تر از جایگزین های پلاستیک، آنها نیز به این آمده CO 2 محاسبه با یک مقدار منفی ، چرا که آنها CO جذب 2 و اکسیژن آزاد در طول فاز رشد.

گروه BMW و شرکای آن به رسمیت شناختن این پتانسیل به طور سیستماتیک استفاده از الیافی مانند کنف ، کناف و کتان را توسعه داده و ساختارهای مشبک الیاف طبیعی را برای آنها فراهم کرده اند. با تشکر از این ساختارهای نگهدارنده ، می توان با کاهش مقدار مواد مورد نیاز ، خواص مکانیکی آنها را حفظ کرد و از وزن اضافی جلوگیری کرد.

چوب را می توان به عنوان یک ماده اولیه تجدید پذیر در بسیاری از زمینه های مختلف کاربرد استفاده کرد. گروه ب ام و همچنین در حال تحقیق بر روی فوم های چوبی پیشگام با ساختار حفره باز متشکل از ذرات ریز چوب است. مقاومت فوم ها ناشی از نیروهای اتصال دهنده چوب است که باعث می شود از چسب های مصنوعی خودداری کنید. بنابراین فوم ها از 100 درصد مواد اولیه تجدید پذیر تشکیل شده اند و می توانند در آینده جایگزین فوم های صوتی شوند.
پلاستیک های بازیافتی: هوشمند و سازگار با محیط زیست

گروه بی ام و در حال حاضر تا 100 درصد پلاستیک بازیافت شده را در اجزای ترموپلاستیک خود استفاده می کند و با تولیدکنندگان پیشرو پلاستیک همکاری می کند تا پلاستیک های بازیافتی و بیوپلاستیک ها را با میزان قابل توجهی کربن کمتر توسعه دهد . علاوه بر پلاستیک های بازیافتی ، این شرکت همچنین از پلاستیک های زیست پایه و پلاستیک های تقویت شده با الیاف طبیعی مانند سلولز ، کنف ، چوب یا بامبو استفاده می کند تا درصد پلاستیک های اولیه نفتی را کاهش دهد . هدف این است که تا سال 2030 از ترموپلاستیک هایی با متوسط ​​40 درصد مواد بازیافتی استفاده شود.
چرم نوآورانه از منابع جدید

جایگزین های چرمی وگان جدید و کارآمد از دیگر عناصر مهم تحقیقات گروه BMW است. چرم مصنوعی با مواد اولیه زیستی، 100 درصد منسوجات پلی استر بازیافتی و ذرات چوب پنبه را قادر می سازد CO 2 تولید گازهای گلخانه ای به توان تا 45 درصد نسبت به چرم مصنوعی پی وی سی امروز کاهش می یابد. گروه BMW با همکاری استارتاپ Adriano di Marti SA de CV در حال تحقیق بر روی یک ماده پایدار بر اساس کاکتوس است. Deserttex TM از الیاف کاکتوس پودر شده با ماتریس پلی اورتان زیست پایه ساخته شده است. یکی دیگر از گزینه های امیدوار کننده برای چرم ، Mirum TM کاملاً قابل بازیافت است ، که از تمام خواص چرم ، نخ و فوم سنتی تقلید می کند. سرمایه گذاری خالص گروه BMW در استارتاپ جوشکاری الیاف طبیعی ، امکانات جدیدی را برای توسعه و اجرای گزینه های مواد گیاهی ایجاد می کند.

تولید سری BMW iX در Plant Dingolfing آغاز می شود

منسوجات-تصور مجدد و 100 درصد قابل بازیافت

گروه BMW به عنوان بخشی از فعالیتهای تحقیق و توسعه خود ، روی مواد نوآورانه با قابلیت استفاده در خودروهای آینده کار می کند. اینها شامل انواع نساجی مصنوعی است که بیشتر برای روکش صندلی استفاده می شود. آنها دارای رد پای کربن کمی هستند و می توانند از 100 درصد مواد بازیافتی تولید شوند . به لطف ترکیب آنها ، آنها می توانند بارها در چرخه تغذیه شده و چندین بار در طول چرخه عمر محصول مورد استفاده قرار گیرند. هدف گروه BMW استفاده از مواد تک تک بیشتر است، به جای رویکردهای چند لایه و چند ماده ای. به عنوان مثال ، در صندلی ها ، روکش و کف زیر آن از مواد مختلف ساخته شده است. اینها نه می توانند به راحتی جدا شوند و نه با یکدیگر بازیافت شوند تا مواد جدیدی ایجاد کنند که می تواند در وسایل نقلیه استفاده شود. عناصر مختلف اتصال دهنده بین مواد مانند چسب و نخ نیز در این امر نقش دارند. اگر هر دو قسمت از یک ماده ساخته شده باشند ، امکان بازیافت آنها در اقتصاد دایره ای وجود دارد. گروه BMW همچنین از تکنیک های جدیدی برای جلوه دادن به منسوجات استفاده می کند ، از ساختارهای سه بعدی ، برنامه ها ، الگوها و عناصر گرافیکی استفاده می کند و روی ترکیب مواد جدید برای معرفی سری کار می کند.

با این و بسیاری دیگر از اقدامات نوآورانه، گروه BMW در پی بالا بردن آگاهی عمومی در مورد مواد پایدار و ارائه بینش شفاف به روش دایره ای آن به یک آینده پایدار – با هدف کاهش چرخه عمر شرکت 2 تولید گازهای گلخانه ای توسط بیش از 40 درصد تا سال 2030 .

منبع: گروه BMW