اخبار و مقالات

فرآیند بازیافت موتورهای الکتریکی خودرو

فرآیند بازیافت موتورهای الکتریکی خودرو

نیسان و دانشگاه واسدا در ژاپن به طور مشترک فرآیند بازیافت موتورهای الکتریکی خودرو را توسعه دادند

فرآیند جدید به طور موثر ترکیبات خاکی کمیاب با خلوص بالا را از آهنرباهای موتور بازیابی می کند ، کاربردی کاربردی که برای اواسط سال 2020 به سمت هدف خنثی کربن در نظر گرفته شده است

4 سپتامبر 2021

شرکت نیسان موتور ، آموزشی ویبولیتین و دانشگاه واسدا امروز اعلام کردند که در ژاپن آزمایش یک فرآیند بازیافت مشترک که به طور موثر ترکیبات خاکی کمیاب با خلوص بالا را از آهنرباهای موتور برقی الکتریکی بازیابی می کند ، آغاز شده است. هدف از این آزمایش امکان استفاده عملی از فرآیند جدید تا اواسط سال 2020 است.

صنعت خودروسازی ، برق رسانی به خودروها را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و تحقق جامعه ای خنثی از کربن ترویج می کند. بیشتر موتورهای خودروهای برقی از آهنرباهای نئودیمیوم استفاده می کنند که حاوی فلزات کمیاب کمیاب مانند نئودیمیوم و دیسپروزیم است. کاهش استفاده از خاکهای کمیاب کمیاب نه تنها به دلیل تأثیرات معدنی و پالایش بر محیط زیست ، بلکه به دلیل تغییر تعادل عرضه و تقاضا منجر به نوسان قیمت برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود.

برای استفاده م resourcesثرتر از منابع محدود و ارزشمند ، از سال 2010 نیسان از مرحله طراحی به منظور کاهش میزان 1 عناصر سنگین خاکی کمیاب (REEs) در آهنرباهای موتور کار کرده است. علاوه بر این ، نیسان در حال بازیافت REE ها با حذف آهن ربا از موتورهایی است که استانداردهای تولید را ندارند و آنها را به تامین کنندگان باز می گرداند. در حال حاضر ، مراحل متعددی شامل جداسازی و برداشتن دستی انجام می شود. بنابراین ، توسعه یک فرآیند ساده تر و اقتصادی تر برای دستیابی به افزایش بازیافت در آینده مهم است.

از سال 2017 ، نیسان با دانشگاه واسدا همکاری می کند ، که دارای سابقه قوی در زمینه بازیابی و ذوب فلزات غیر آهنی است. در مارس 2020 این همکاری با موفقیت یک فرآیند پیرومتالورژی را توسعه داد که نیازی به جداسازی موتور ندارد.

مروری بر فرآیند:

یک ماده کربوریزه کننده و آهن خوک به موتور اضافه می شود ، که سپس تا حداقل 1400 درجه سانتیگراد گرم می شود و شروع به ذوب شدن می کند.
اکسید آهن برای اکسید شدن REE ها در مخلوط مذاب اضافه می شود.
مقدار کمی شار بر پایه بورات ، که قادر است اکسیدهای خاکی کمیاب را حتی در دماهای پایین حل کند و REE ها را به طور موثری بازیابی کند ، به مخلوط مذاب اضافه می شود.
مخلوط مذاب به دو لایه مایع تقسیم می شود ، در حالی که لایه اکسید مذاب (سرباره) حاوی REEs در بالای آن شناور است و لایه آلیاژ آهن-کربن (Fe-C) با چگالی بالاتر به پایین فرو می رود.
سپس REE ها از سرباره بازیابی می شوند.

آزمایش نشان داده است که این فرایند می تواند 98 درصد از REE های موتورها را بازیابی کند. این روش همچنین روند بازیابی و زمان کار را تقریباً 50 reduces در مقایسه با روش فعلی کاهش می دهد زیرا نیازی به مغناطیس زدایی آهنرباها و حذف و جداسازی آنها نیست.

در آینده ، وسدا و نیسان آزمایشات وسیع خود را با هدف توسعه کاربرد عملی ادامه می دهند و نیسان موتورهای خودروهای برقی را که بازیافت می شوند ، جمع آوری می کند و به توسعه سیستم بازیافت خود ادامه می دهد.

نیسان به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای توسعه یک جامعه پایدار ، به مشارکت در ایجاد جامعه ای پاک ، ایمن و فراگیر ادامه خواهد داد. نیسان از طریق برنامه سبز نیسان 2022 خود به چهار موضوع اولویت دار توجه می کند: تغییر آب و هوا ، وابستگی به منابع ، کیفیت هوا و کمبود آب. نیسان همچنان به دنبال خنثی سازی کربن و استفاده از منابع جدید مواد جدید است و همزمان استفاده از خودروهای برقی و بازیافت و کاهش استفاده از REE ها را ترویج می کند.

1 نیسان نوت e-POWER تولید شده در سال مالی 2020 از آهن ربا با 85٪ کمتر REE سنگین کمتر از نیسان LEAF تولید شده در سال مالی 2010 استفاده می کند.

منبع: نیسان

نیسان قشقایی جدید 10 هزار سفارش مشتری در اروپا به دست می آورد