اخبار و مقالات

فولکس واگن در فعالیت های پایدار باتری با Northvolt AB سرمایه گذاری می کند

فولکس واگن در فعالیت های پایدار باتری با Northvolt AB سرمایه گذاری می کند

فولکس واگن 500 میلیون یورو دیگر در فعالیت های پایدار باتری با Northvolt AB سرمایه گذاری می کند

این گروه در مجموع با 2.75 میلیارد دلار آمریکا در دور تأمین مالی شرکت می کند و همچنان 20 درصد سهام تولید کننده سلول سوئدی را در اختیار دارد.

9 ژوئن 2021

فولکس واگن با سهمی بالغ بر 620 میلیون دلار آمریکا (حدود 500 میلیون یورو) در دور تأمین مالی شریک باتری سوئدی خود Northvolt AB با حجم کلی 2.75 میلیارد دلار شرکت می کند. بنابراین گروه سهام خود در شرکت را در حدود 20 درصد ثابت نگه خواهد داشت. این بودجه برای گسترش ظرفیت در زمینه های تولید ، بازیافت و تحقیق و توسعه استفاده می شود. در میان سایر فعالیت ها ، Northvolt قصد دارد ظرفیت کارخانه Northvolt Ett خود را در Skellefteå ، شمال سوئد از 40 گیگاوات ساعت به 60 گیگاوات ساعت در سال گسترش دهد تا بتواند تقاضای بیشتر مشتریان را برآورده کند.

آرنو آنتلیتز ، عضو هیئت مدیره گروه امور مالی و فناوری اطلاعات: “با این سرمایه گذاری ، ما در حال تقویت همکاری های استراتژیک خود با Northvolt به عنوان یک منبع باتری پایدار هستیم که با استفاده از انرژی های تجدید پذیر تولید می شوند و به طور کامل قابل بازیافت هستند.”

توماس اشمال ، عضو هیئت مدیره گروه فناوری و مدیرعامل اجزای گروه فولکس واگن: “باتری ها یکی از عوامل اصلی موفقیت در حمله الکتریکی بی سابقه ما هستند. در بخش عمده سلولهای باتری سبز ، ما در آلمان و اروپا با هم یک نقش پیشگام را بر عهده داریم. “

فولکس واگن پیش از این در ژوئن 2019 حدود 900 میلیون یورو در Northvolt سرمایه گذاری کرده بود و حدود 20 درصد سهام این شرکت را به دست آورده بود و همچنین یک کرسی در هیئت مدیره داشت. تولید سلولهای برتر فولکس واگن قرار است با همکاری Northvolt در Skelleftet متمرکز شوند. تولید این سلول ها از سال 2023 آغاز می شود و ظرفیت سالانه در نظر گرفته شده برای فولکس واگن گام به گام تا 40 گیگاوات ساعت افزایش می یابد.

دومین کارخانه فولکس واگن در سالزگیتر واقع شده و سلول استانداردی را برای بخش حجم از سال 2025 تولید می کند. همچنین انتظار می رود حجم تولید سالانه آن تا 40 گیگاوات ساعت باشد. قرار است هر دو گیگا کارخانه با استفاده از انرژی الکتریکی حاصل از منابع انرژی تجدیدپذیر کار کنند.

در مجموع ، فولکس واگن پیش بینی می کند تا سال 2030 شش کارخانه تولید سلول را در اروپا و همراه با شرکای خود با هدف حفاظت از افزایش تولید خودروهای الکتریکی راه اندازی کند. پس از Skellefteå و Salzgitter ، مکان ها و شرکای احتمالی کارخانه های بعدی سلول در حال بررسی هستند.

فولکس واگن به برقی کردن خودروهای خود سرعت می‌دهد

منبع: فولکس واگن