اخبار و مقالات

ثبت اختراع کابل ایستگاه شارژ فورد

ثبت اختراع کابل ایستگاه شارژ فورد و پورد

ثبت اختراع کابل ایستگاه شارژ فورد و پوردو برای تحقیقاتی که می‌تواند به شارژ مجدد خودروهای الکتریکی به همان سرعتی که پمپ بنزین‌ها پر می‌شوند منجر شود.

با استفاده از مایع به عنوان یک عامل خنک کننده فعال، این مفهوم به طور منحصر به فردی مایع را به بخار تبدیل می کند و می تواند با فناوری شارژ خودرو در حال توسعه ترکیب شود تا میانگین زمان شارژ را کاهش دهد.

11 نوامبر 2021

محققان دانشگاه فورد و پردو گام اولیه مهمی برای ساده کردن شارژ مجدد خودروهای برقی و صرفه جویی در زمان برداشته اند.

از طریق یک اتحاد تحقیقاتی، محققان از هر دو گروه در حال کار برای توسعه یک کابل ایستگاه شارژ جدید و در انتظار ثبت اختراع هستند که می‌تواند با فناوری شارژ خودرو در حال توسعه ترکیب شود و انتقال به خودروهای الکتریکی با شارژ مجدد بدون درز را برای افراد آسان‌تر کند.

«امروزه، شارژرها در سرعت شارژ باتری خودروهای الکتریکی به دلیل خطر گرم شدن بیش از حد محدود هستند. مایکل دگنر، رهبر فنی ارشد تحقیقات فورد و مهندسی پیشرفته، گفت: «شارژ سریع‌تر به جریان بیشتری نیاز دارد تا کابل شارژ را طی کند. “

محققان پوردو با طراحی کابل شارژی که می تواند جریان افزایش یافته را ارائه دهد، بر روی یک روش خنک کننده جایگزین تمرکز کرده اند. این کابل از مایع به عنوان یک عامل خنک کننده فعال استفاده می کند، که می تواند با تغییر فاز از مایع به بخار، به استخراج گرمای بیشتر از کابل کمک کند – تفاوت اصلی بین این فناوری و فناوری خنک کننده مایع فعلی در بازار.

این نوآوری روزی می‌تواند به طور قابل‌توجهی قدرت بیشتری نسبت به سیستم‌های پیشرو امروزی برای شارژ مجدد خودروهای برقی ارائه کند و در صورتی که شارژ خودرو و سایر پیشرفت‌های فناوری به موازات یکدیگر انجام شود، امکان زمان‌های شارژ مجدد سریع‌تر را ممکن می‌سازد. در نهایت، این می تواند در نهایت منجر به شارژ مجدد خودروهای برقی به همان سرعتی که پمپ بنزین های معمولی پمپ بنزین ها را پر می کند، شود.

ایده این فناوری بر اساس درک تیم فورد از چالش‌های پیش روی نرخ‌های شارژ سریع‌تر و همچنین حوزه تخصص محققان پوردو شکل گرفت. تیم ها به طور منظم با یکدیگر همکاری می کنند تا آخرین نتایج را بررسی کنند و بازخورد خود را در زمینه های مورد توجه با توسعه فناوری ارائه دهند.

ایسام مداور، بتی روث، گفت: «زمان شارژ خودروی الکتریکی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، از 20 دقیقه در یک ایستگاه تا ساعت‌ها در ایستگاه شارژ خانگی، و این می‌تواند منبعی از اضطراب برای افرادی باشد که قصد خرید خودروی الکتریکی را دارند.» و میلتون بی. هالندر، استاد خانواده مهندسی مکانیک، دانشگاه پردو. “آزمایشگاه من راه حلی برای شرایطی ارائه کرده است که مقادیر گرمای تولید شده فراتر از توانایی های فناوری های امروزی است.”

مودور می گوید آزمایشگاه او قصد دارد آزمایش نمونه اولیه کابل شارژ را در دو سال آینده آغاز کند تا سرعت شارژ خاص تری را برای مدل های خاصی از وسایل نقلیه الکتریکی تعیین کند.

دگنر گفت: “فورد متعهد است که انتقال به برق را آسان کند.” ما خوشحالیم که با تیم تحقیقاتی پوردو همکاری نزدیک داریم، تیمی که پتانسیل این را دارد که مالکیت وسایل نقلیه الکتریکی و ناوگان تجاری را جذاب‌تر و در دسترس‌تر کند.»

برق انداختن استعدادهای جوان

اتحاد با فورد و پردو بخشی از صدها اتحاد استراتژیک این شرکت با اساتید دانشگاه در سراسر جهان است. فراهم کردن فرصت هایی برای دانشجویان فارغ التحصیل برای کار بر روی چالش های دنیای واقعی به آنها کمک می کند تا مهارت های خود را توسعه دهند و در عین حال فورد را به دانشجویانی که ممکن است شروع به کار خود را در این شرکت انتخاب کنند، معرفی می کنند.

تحقیقاتی که ما در پروژه‌ای مانند این انجام می‌دهیم واقعاً پیشرفته است و ما آن را به عنوان یک مزیت برای خود، آینده شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و به عنوان خط لوله‌ای برای استعدادهای جوان می‌دانیم – و در انجام این کار شاهد موفقیت بوده‌ایم. تد میلر، مدیر تحقیقات زیرسیستم های برق رسانی و تامین برق فورد گفت. دانش‌آموزان درگیر می‌شوند، آن‌ها کاری را که انجام می‌دهند دوست دارند، و این یک سرمایه‌گذاری پایدار در آزمایشگاه‌هایشان است، در حالی که به ما در حل مشکلات کمک می‌کند.»

در حالی که با ادامه تحقیقات، کابل شارژ سریع برای مدتی در بازار وجود نخواهد داشت، مودوار در 37 سال گذشته با بهره‌گیری از نحوه جذب گرما هنگام جوشاندن در بخار، راه‌هایی را برای خنک کردن کارآمدتر وسایل الکترونیکی ایجاد کرده است.

میلر گفت: «فورد به طور فعال در تحقیقات باتری و وسایل نقلیه الکتریکی که به دوران هنری فورد و توماس ادیسون بازمی‌گردد، مشارکت داشته است. ما بیش از 2500 حق اختراع در ایالات متحده در زمینه فناوری های برق رسانی را به دست آورده ایم و بیش از 4000 مورد دیگر در انتظار داریم. کار با پروفسور مدور و شاگردانش بهترین گزینه برای کمک به ما در تحقیق در مورد راه حل های شارژ آینده است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات پردو، اینجا را کلیک کنید.

منبع: فورد

فورد: بیایید همراه با داده ها خیابان های ایمن تری بسازیم