اخبار و مقالات

ب ام و گروه کارخانه مونیخ کاملاً برقی می شود

ب ام و گروه کارخانه مونیخ کاملاً برقی می شود

کارخانه مونیخ تولید بی ام و i4 کاملاً برقی را آغاز می کند

22 اکتبر 2021

اولین بی ام و i4 سری تولید شده امروز از خطوط تولید کارخانه گروه BMW مونیخ خارج شد. کارخانه خانگی این شرکت در حال حاضر تمام انواع درایو را در یک خط مونتاژ واحد تولید می کند. میلان ندلکوویچ، عضو هیئت مدیره تولید BMW AG گفت: برای کارخانه و تیم، راه اندازی BMW i4 نقطه عطفی در مسیر حرکت الکتریکی است. تا سال 2023 بیش از نیمی از وسایل نقلیه تأسیسات مونیخ ما دارای برقی برقی خواهند بود. اکثر آنها کاملاً برقی خواهند بود. بنابراین مونیخ کاملاً برقی می شود.

راه اندازی تولید BMW i4 تمام الکتریکی در محدوده کارخانه تقریباً 100 ساله، تبدیل و نصب سیستم ها به ویژه چالش برانگیز بود. ما موفق شدیم خودروی جدید را بدون توقف تولید در سیستم‌های موجود خود ادغام کنیم. پیتر وبر، مدیر کارخانه گروه BMW مونیخ اضافه کرد: تیم و شرکای ما کار شگفت انگیزی انجام دادند. با وجود محدودیت‌های فضا، سیستم‌های موجود حذف شدند و سیستم‌های جدید نصب و افزایش یافتند. «بدن‌فروشی ما نمونه‌ای درخشان از یکپارچگی هوشمند و کارآمد است. وبر توضیح داد که اکثر فرآیندهای تولید جدید BMW i4 را می توان بر روی سیستم های موجود در بدنه انجام داد.
ادغام الکتروموبیلت در تولید سری

تفاوت اصلی بین BMW i4 و معماری معمولی درایو الکتریکی و باتری ولتاژ بالا است. حدود 90 درصد از سیستم های موجود در بدنه سازی مونیخ هنوز می تواند برای مدل جدید استفاده شود. موارد اضافی فقط برای مونتاژ کف و انتهای عقب مورد نیاز بود.

یکی دیگر از موضوعات بسیار پیچیده ، ادغام در مونتاژ باتری با ولتاژ بالا بود. بسته باتری اکنون توسط یک سیستم مونتاژ باتری جدید و کاملاً خودکار که از پایین کار می کند، روی بدنه پیچ شده است. سیستم‌های دوربین کاملاً خودکار و با وضوح بالا آن را از قبل به‌طور کامل اسکن می‌کنند تا مطمئن شوند سطح کاملاً تمیز است و هیچ ناخالصی‌ای که می‌تواند باعث آسیب شود وجود ندارد.

کارخانه خانگی گروه BMW در حال حاضر مجموعه وسیعی از محصولات را تولید می کند که نه تنها BMW i4 بلکه BMW 3 سدان سدان و تورینگ با موتور احتراق و هیبرید ، BMW M3 و BMW 4 Gran Coupe را شامل می شود. دامنه تولید نه تنها گواهی بر انعطاف پذیری کارخانه، بلکه بر مهارت های برجسته همکاران آن است.
دیجیتالی شدن در حال پیشرفت است

افزایش دیجیتالی شدن نقش مهمی در تولید گروه BMW دارد. در حال حاضر کل کارخانه مونیخ با جزئیات دقیق اسکن سه بعدی می شود تا مجموعه کاملی از داده های دیجیتالی اولیه ساختمان و سیستم های آن به دست آید. اسکن‌ها سپس پردازش و در فضای ابری ذخیره می‌شوند تا با استفاده از یک ابزار بصری مبتنی بر مرورگر، بتوان به داده‌ها از هر نقطه‌ای دسترسی داشت. چندین گیاه قبلاً کاملاً سه بعدی اسکن شده اند – Spartanburg و Regensburg از جمله آنها – و Plant Dingolfing در حال حاضر در حال انجام این فرآیند است. تا پایان سال 2022، ساختار تمام کارخانه‌های بزرگ خودروسازی در شبکه تولید گروه BMW اسکن شده و داده‌های دیجیتال برای همه در دسترس خواهد بود.

گروه BMW در حال حاضر از ابزارهای برنامه ریزی مجازی برای برنامه ریزی ساختمان ها و سیستم های امروزی استفاده می کند. برای مثال، پیش‌مونتاژ محور برای BMW i4 با پلتفرم Omniverse Nucleus توسط NVIDIA برنامه‌ریزی شده بود. این داده‌ها را از ابزارهای طراحی و برنامه‌ریزی تولیدکنندگان مختلف برای ایجاد شبیه‌سازی‌های واقعی فوتورئالیستی در یک محیط مشترک واحد همگرا می‌کند. داده های اسکن های سه بعدی نیز به پلتفرم Omniverse وارد می شود.

سایر برنامه های دیجیتال به طور مستقیم در تولید استفاده می شوند. به عنوان مثال، شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، به قطعات اجازه می دهد تا بدون تماس و به طور خودکار در امتداد زنجیره ارزش شناسایی و تخصیص داده شوند و نیاز به اسکن دستی را از بین ببرد و اطمینان حاصل شود که قطعه مناسب در خودروی مناسب نصب شده است. فناوری RFID در حال حاضر در تولید صندلی استفاده می‌شود، اما راه خود را به بخش‌های مختلف مونتاژ خودرو در کارخانه مونیخ نیز باز کرده است. برچسب های هوشمند مورد نیاز برای آن در حالی که هنوز در کنار تامین کنندگان یا در تولید قطعات گروه BMW هستند ، به قطعات متصل می شوند و آماده استفاده در مونتاژ هستند. سپس توسط آنتن های کنار خط که هر جزء برچسب گذاری شده در هر خودرو را ردیابی می کند، جمع آوری می شوند. دیجیتالی‌سازی این نوع فرآیندها را سریع‌تر و ایمن‌تر می‌کند و در نتیجه کارایی و کیفیت را افزایش می‌دهد.
سیستم اسمز معکوس مصرف آب را شش میلیون لیتر کاهش می دهد

در سیستم تولید، موضوع پایداری از اهمیت اساسی برخوردار است و گروه BMW رویکردی جامع را برای کاهش انتشار CO2 و به حداقل رساندن استفاده از منابع اتخاذ کرده است. بین سال‌های 2006 تا 2020، مصرف منابع به ازای هر خودروی تولید شده بیش از نصف کاهش یافت و انتشار CO2 حتی بیش از این کاهش یافت و 78 درصد کاهش یافت. هدف کاهش انتشار CO2 به ازای هر وسیله نقلیه تا سال 2030 تا 80 درصد دیگر است. در کارخانه مونیخ تغییراتی ایجاد شده و یک سری اقدامات جدید اجرا شده است.

به همین دلیل این گیاه در حال حاضر از اسمز معکوس برای کاهش مصرف آب شیرین استفاده می کند. این سیستم در بهار سال جاری در تولید ادغام شد و اکنون آب حاصل از غوطه وری کاتدی را – جایی که پوشش پایه روی وسایل نقلیه اعمال می شود – تصفیه می کند تا بتوان از آن برای همان مرحله از فرآیند دوباره استفاده کرد. انتظار می رود که سیستم جدید مصرف سالانه آب شیرین را بیش از شش میلیون لیتر کاهش دهد. از سال 1997، کارخانه گروه BMW در مونیخ از آب های زیرزمینی از منبع خود در محوطه کارخانه استفاده می کند. این به اندازه کافی برای پوشش نیمی از نیاز سالانه گیاه را فراهم می کند و کمک قابل توجهی در صرفه جویی در آب آشامیدنی ارزشمند دارد.
هدف جدید پایداری: انتشار گازهای گلخانه ای محلی از لجستیک حمل و نقل صفر است

گروه BMW با تمرکز ویژه بر کاهش انتشار CO2 ، هدف دیگری را همزمان با تولید بی ام و i4 اعلام کرده است: طی چند سال آینده ، انتشارات محلی از تدارکات حمل و نقل در کارخانه مونیخ به تدریج به صفر می رسد. این امر عمدتاً با استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی و کامیون های برقی با باتری به دست می آید. در حال حاضر روزانه بیش از 750 کامیون برای تحویل قطعات مورد نیاز است. در آینده محدوده داخلی این سفرها توسط کامیون های برقی انجام می شود. علاوه بر این، سهم وسایل نقلیه خروجی از کارخانه مونیخ با قطار به تدریج از 50 درصد فعلی افزایش خواهد یافت. هدف نهایی حذف کامل گازهای گلخانه ای از لجستیک حمل و نقل در منطقه مونیخ است ، اما همچنین کاهش قابل توجهی در شعاع وسیع تر و حمل و نقل بین قاره ای ایجاد می کند.

پیتر وبر، مدیر کارخانه گروه BMW مونیخ: “ما به خوبی می دانیم که به دلیل موقعیت شهری کارخانه تولید ما، مسئولیت ویژه ای داریم. پروژه ما برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن در کارخانه خانگی‌مان تأثیر بزرگی خواهد داشت که هم برای محیط‌زیست و هم برای همسایگی‌های نزدیک ما مثبت است.»

از سال گذشته، تمام انرژی تامین شده در سراسر جهان توسط گروه BMW سبز بوده است. به عنوان مثال ، برای تولید BMW i4 ، اعتبار منابع زیست محیطی انرژی سبز با تأمین مستقیم آن از نیروگاه های برق آبی منطقه افزایش یافته است. علاوه بر این، از سال جاری، گروه BMW در حال جبران باقیمانده انتشار CO2 (حوزه 1 + 2) از تولید است. اینها در اثر تولید گرما و توان ایجاد می شوند و در سراسر جهان با اعتبار کربن مربوطه جبران می شوند.
تحول و تمرکز آینده گیاه خانگی همچنان ادامه دارد

ادغام BMW i4 در ساختارهای تولیدی موجود با سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی انجام شد. i4 یک پیشگام مهم برای Neue Klasse است که قرار است در اواسط این دهه در مونیخ و سایر کارخانه ها عرضه شود و صرفاً برای پیشرانه های الکتریکی طراحی شده است.

گروه BMW برای اولین بار کمتر از یک سال پیش برنامه های خود را برای ارتقای کارخانه مونیخ برای حمل و نقل الکتریکی اعلام کرد: قرار بود تاسیسات مونتاژ خودرو و بدنه سازی جدید ساخته شود و تولید موتور به سایر بخش های شبکه تولید منتقل شود. از آن زمان، صدها نفر از همکاران شروع به کار در فن آوری های دیگر یا امکانات دیگر کرده اند. تا پایان امسال ، تولید موتور چهار سیلندر به Hams Hall ، انگلستان و Steyr ، اتریش منتقل خواهد شد. جابجایی کل تولید موتور از مونیخ حداکثر تا سال 2024 تکمیل خواهد شد.

منبع: گروه BMW

گروه BMW برنامه های کاربردی My BMW و MINI