اخبار و مقالات

بوش تجهیزات کارخانه ای را برای تولید باتری تامین می کند

بوش تجهیزات کارخانه ای را برای تولید باتری تامین می کند

تا سال 2025 ، بوش قصد دارد با عرضه تجهیزات کارخانه ای برای تولید باتری ، سالانه 250 میلیون یورو فروش داشته باشد

12 آگوست 2021

بوش در زمینه مهندسی مکانیک تخصص دارد و به شرکت ها تجهیزات کارخانه تولید باتری را از یک منبع واحد ارائه می دهد – از اجزای جداگانه و راه حل های نرم افزاری گرفته تا خطوط مونتاژ کامل. یکی از مشتریان آزمایشی آن Webasto است که کارخانه های تولید باتری خود را به فناوری بوش مجهز می کند. رولف ناژورک ، عضو هیئت مدیره مدیریت فناوری بوش ، می گوید: “ما باتری هایی مانند پشت دست خود و همچنین نحوه تولید آنها را می شناسیم.” بوش با ورود به این تجارت قصد دارد ادغام عمودی در مهندسی مکانیک را افزایش داده و تا سال 2025 ، فروش سالانه حدود 250 میلیون یورو با تجهیزات تولید باتری را ایجاد کند. بوش همچنین از دانش تولید خود در کارخانه های خود استفاده می کند: در کارخانه خود در آیزناخ ، آلمان ،بوش در حال راه اندازی تولید کامل باتری های نسل دوم 48 ولت در مقیاس بزرگ است. این شرکت امسال 70 میلیون یورو برای توسعه عملیات تولید داخلی سرمایه گذاری می کند.

بازار باتری سالانه تا 25 درصد رشد می کند

بازار بسیار بزرگ است: کارشناسان پیش بینی می کنند که تقاضا برای باتری های لیتیوم یونی از حدود 200 گیگاوات ساعت در سال 2019 به بیش از 2000 گیگاوات ساعت در سال 2030 افزایش می یابد (منبع: BMWi ، 2021). در حال حاضر ، بیش از 60 درصد این تقاضا ناشی از حرکت الکتریکی است (منبع: VDMA ، 2020). بوش مجموعه ای از راه حل ها از هیبریداسیون ملایم 48 ولت گرفته تا درایوهای کاملاً الکتریکی و پیل های سوختی را ارائه می دهد. این شرکت در زمینه تولید باتری برای وسایل نقلیه و دوچرخه های الکترونیکی ، ابزارهای برقی و لوازم آشپزخانه تجربه دارد و دارای تخصص گسترده ای در زمینه تولید است. بوش قصد دارد از این دانش برای برآوردن تقاضای فزاینده استفاده کند. فرض ما این است که بازار جهانی باتری هر سال تا 25 درصد رشد می کند. بوش سهم خود را برای برآوردن این تقاضا انجام می دهد. “Najork می گوید.
تولید باتری Webasto متکی به فناوری بوش است

Webasto پیشگام تولید بسته های باتری است. این شرکت از سال 2016 در زمینه حرکت الکتریکی فعالیت داشته است و علاوه بر بخاری های ولتاژ بالا و راه حل های شارژ ، بر سیستم های باتری برای خودروهای برقی نیز تمرکز دارد. تولید باتری در کارخانه Webasto در Schierling ، آلمان ، به عنوان نقشه ای برای تأسیسات جدید تولیدی مانند دانجین ، کره عمل می کند. نقش بوش تأمین خطوط مونتاژ خودکار برای جوشکاری و چسباندن سلول های باتری است. برای این منظور ، عملکردهای مختلف تولید ماژول با هم ترکیب می شوند: تمیز کردن سلول با بازرسی ورودی ، فرایند انباشته شدن و همچنین یک فرآیند جوشکاری لیزری خاص ، و بازرسی پایان خط برای اطمینان از کیفیت. به لطف مفهوم خط پیچیده ، هیچ آلودگی ذره ای در طول پردازش رخ نمی دهد.روبات ها بطور خودکار پشته های سلول را در یک روش دو مرحله ای متشکل از پخش فناوری و جوشکاری لیزری جمع آوری می کنند. با یک مفهوم ایمنی جامع ، می توان اتصال الکتریکی ماژول باتری را با استفاده از یک فرآیند جوشکاری لیزری بسیار پویا و دقیق برقرار کرد.
کارخانه های بوش دانش فنی قابل توجهی در زمینه باتری نشان می دهند

بوش معتقد است که فناوری صنعتی آن در کارخانه های خود نیز راهگشا است. کارخانه ایزناخ این شرکت باتری 48 ولت را برای هیبریداسیون خودروهای سواری تولید می کند. در وسایل نقلیه با موتورهای احتراق، مانند باتری اطمینان آلودگی کمتر، به ویژه در شهرستانها، و کاهش مصرف سوخت و CO 2 انتشار گازهای گلخانه ای تا 15 درصد نسل دوم در حال تولید گسترده در آیزناخ است. در طول تولید ، بیش از 90 جزء از بیش از 100 مرحله فرآیند عبور می کنند. بادگیر برقی دوچرخه از مجارستان می آید: از سال 2015 ، کارخانه Bosch در Miskolc باتری های دوچرخه الکترونیکی با عملکرد بالا تولید می کند که دارای طیف وسیع و عمر طولانی هستند. قبل از اینکه باتری ها ، همراه با درایو و صفحه نمایش ، ترکیب شوند و یک سیستم دوچرخه الکترونیکی کاملاً همگام سازی شده را تشکیل دهند ، فرایند تولید تقریباً 20 مرحله را طی می کند. اینها شامل بازرسی ورودی سلول ها ، مجموعه ماژول و بسته و ادغام سیستم مدیریت باتری است. تولیدات محلی کاملاً خودکار استانداردهای کیفیت بالا ، حداکثر ایمنی باتری و زنجیره تامین پایدار را برای تولید کنندگان دوچرخه های الکترونیکی تضمین می کند.بوش راه حل های خود را برای حرکت الکتریکی در IAA Mobility در مونیخ (7 تا 12 سپتامبر) ارائه می دهد.
بوش طیف کاملی از خدمات را به تولیدکنندگان ارائه می دهد

بوش هم به عنوان پیمانکار عمومی برای ساخت کارخانه و هم به عنوان تامین کننده اجزای جداگانه و راه حل های نرم افزاری عمل می کند. ناجورک می گوید: “ما به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه اینترنت اشیا و تولید کننده ماشین موفق ، این فرصت را برای شخصی سازی کارخانه آینده ارائه می دهیم.” بوش تجهیزات ، ماشین آلات ، سخت افزار و نرم افزار را برای ساخت ماژول ها و بسته های باتری توسعه می دهد که از سلول های استوانه ای ، منشوری یا کیسه ای ساخته شده و در خودروهای برقی استفاده می شود. برای اتصال محکم سلولها به یکدیگر از روشهای سفت کردن ، جوشکاری و چسباندن استفاده می شود. بسته به نیاز ، بوش می تواند خطوط را بصورت جزئی یا کاملاً خودکار تأمین کند. فناوری های رانندگی و کنترل ، ایستگاه های کاری دستی طراحی هوشمند ، سیستم های اجرایی تولید (MES) برای برنامه ریزی تولید ،و نرم افزار اتصال ماشین ها و سیستم ها نیز بخشی از مجموعه این شرکت است.

منبع: بوش