اخبار و مقالات

شفلر موتورهای برقی را کارآمدتر و پایدارتر می کند

شفلر موتورهای برقی را کارآمدتر و پایدارتر می کند

اجزا و سیستم های شفلر نیروی محرکه الکتریکی را افزایش داده و تحرک پایدار را امکان پذیر می کند

13 آگوست 2021

تأمین کننده خودرو و صنعتی شفلر اجزای و سیستم های خلاقانه ای را در IAA Mobility 2021 تحت شعار “در مسیر تحرک پایدار” ارائه می دهد: علاوه بر راه حل های کارآمد بلبرینگ و دمپر برای گیربکس های هیبریدی ، این شرکت نسخه های جدیدی را در قالب یک سیستم الکترونیکی قدرت 800 ولت و یک سیستم مدیریت حرارتی بسیار یکپارچه. ماتیاس زینک ، مدیرعامل Automotive Technologies ، Schaeffler AG می گوید: “چه اجزای جداگانه و چه سیستم های کامل ، شافلر شریک فناوری انتخابی مشتریان خود در سراسر جهان است.” “دهه ها تخصص ما در زمینه موتورهای احتراق داخلی همچنین زمینه ای برای ایجاد تغییر در تحرک الکترونیکی است که جهان را به حرکت در می آورد.

نامزدهای سریال متعدد در زمینه درایوهای برقی ثابت می کند که شفلر در مسیر درستی قرار دارد.”حجم سفارشات دریافت شده در بخش E-Mobility در نیمه اول سال 2021 2.1 میلیارد یورو ارزش دارد ، به این معنی که هدف برنامه ریزی شده برای کل 2021 قبلاً محقق شده است.

دکتر یوخن شرودر ، رئیس بخش E-Mobility می گوید: “سطح بالای تولید و تخصص تکنولوژیکی شفلر در تمام اجزای سیستم های برقی محرک در دستیابی به محصولاتی که از نظر فنی پیشرفته و اقتصادی هستند نقش محوری دارد.”

“دریافت سفارش سالانه 2-3 میلیارد یورو در بخش E-Mobility از سال 2022 برنامه ریزی شده است.”دکتر یوخن شرودر ، رئیس بخش E-Mobility می گوید: “سطح بالای تولید و تخصص تکنولوژیکی شفلر در تمام اجزای سیستم های برقی محرک در دستیابی به محصولاتی که از نظر فنی پیشرفته و اقتصادی هستند نقش محوری دارد.”

به عنوان نسخه جدید ، شفرلر یک سیستم الکترونیکی قدرت داخلی 800 ولت برای کاربردهای محورهای الکتریکی در خودروهای با عملکرد بالا ارائه می دهد. راه حل مقیاس پذیر خروجی های مداوم تا 330 کیلو وات و خروجی حداکثر کوتاه مدت تا 500 کیلو وات را امکان پذیر می کند. چگالی توان قابل دستیابی تا 70 کیلووات بر لیتر نشان دهنده ابعاد کوچک مسکن و در نتیجه مزایای یکپارچه سازی است.

الکترونیک قدرت در کنار موتور سهم تعیین کننده ای در کارایی پیشرانه دارد. شفرلر از آخرین فن آوری باند پهن کاربید سیلیکون در منبع تغذیه 800 ولت استفاده کرده است که در مقایسه با فناوری IGBT سیلیکون معمولی تلفات توان را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بازدهی بیش از 99 درصد را در محدوده بارهای تعریف شده فعال می کند. در نتیجه ، محدوده کلی خودروهای برقی به طرز چشمگیری افزایش می یابد.علاوه بر این ، سرعتهای شارژ قابل دستیابی با کلاس ولتاژ 800 ولت به طور قابل توجهی بیشتر از آنهایی است که با کلاس ولتاژ 400 ولت که تا به امروز به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است ، به دست می آید. همچنین از یک راه حل کنترل موتور داخلی استفاده می شود که فرایندهای مختلف مدولاسیون و فرکانس های متغیر سوئیچینگ را امکان پذیر می کند.
محور الکتریکی بسیار یکپارچه 3 در 1

در IAA ، شفرلر از محور الکتریکی 3 در 1 خود ، که موتور الکتریکی ، گیربکس و الکترونیک قدرت را در یک سیستم ترکیب می کند ، استفاده می کند تا نشان دهد که چگونه تجهیزات الکترونیکی عملکردی با سیستم کلی ترکیب می شوند. پردازش سیگنال و کنترل درایو توسط نرم افزار اختصاصی شفلر انجام می شود. محور انتقال قدرت الکتریکی شفلر با انتقال قدرت با چگالی گشتاور عالی ، بدنه ای قانع کننده می سازد و بیش از هر چیز با ابعاد جمع و جور ، چگالی عملکرد بالا ، راندمان بالای سیستم و رفتار صوتی عالی مشخص می شود. به لطف ساختار ماژولار ، سیستم می تواند نیازهای مختلف استفاده را برآورده کند و می تواند برای سیستم عامل های مختلف خودرو استفاده شود.
مدیریت حرارتی در یک سیستم واحد برای اولین بار

مدیریت حرارتی برای طیف وسیعی از خودروهای برقی بسیار مهم است. به منظور دستیابی به سطح بالایی از بهره وری ، سیستم مدیریت حرارتی شفلر به طور مداوم درجه حرارت را تنظیم می کند – مخصوصاً باتری بلکه موتور الکتریکی و الکترونیک قدرت – که با شرایط محیط و کار سازگار است. این سیستم همچنین دمای داخل خودرو را کنترل می کند و همزمان بهترین برد ممکن خودرو را تضمین می کند. دو پمپ آب برقی ، واحد الکترونیکی مرکزی پمپ ها و شیرها و رابط مدار تبرید همه در واحد کنترل مرکزی خنک کننده ها و مبردها یکپارچه شده اند. در مقایسه با سیستم های معمولی و غیر یکپارچه ، این امر فضای نصب مورد نیاز را تا 60 درصد کاهش می دهد و با طراحی بهینه هیدرولیکی آن ،پایه و اساس درجه بالایی از کارایی کلی سیستم را ایجاد می کند.

منبع: شفلر