اخبار و مقالات

کنسرسیوم مستقر در بریتانیا برای توسعه نمونه اولیه باتری های حالت جامد تأسیس شد

کنسرسیوم مستقر در بریتانیا برای توسعه نمونه اولیه باتری های حالت جامد تأسیس شد

امضای تفاهم نامه بین جانسون متی ، موسسه فارادی ، بریتیش ولت ، دانشگاه آکسفورد ، مرکز صنعتی سازی باتری انگلستان ، امرسون و رنویک و دانشگاه وارویک

19 آگوست 2021

کنسرسیومی از هفت سازمان مستقر در بریتانیا ، تفاهم نامه ای را برای ترکیب بلندپروازی ها برای توسعه نمونه اولیه فناوری باتری حالت جامد با هدف برنامه های کاربردی خودرو امضا کرده است.

باتری های حالت جامد مزایای بالقوه قابل توجهی نسبت به باتری های لیتیوم یون معمولی دارند و می توانند در تحقق تعهدات صفر خالص انگلستان از طریق برق رسانی حمل و نقل دگرگون کننده باشند. نتیجه موفقیت آمیز این همکاری استفاده و صنعتی سازی توانایی دانشگاهی انگلستان برای تولید سلول با استفاده از تکنیک های ساخت بسیار مقیاس پذیر است که مقرون به صرفه بودن و عملکرد به دست آمده در جاهای دیگر را افزایش می دهد.

این کنسرسیوم شامل سازمانهای پیشرو جهان در زمینه تحقیق ، توسعه و تولید باتری می باشد:

موسسه فارادی – موسسه مستقل انگلستان برای تحقیقات ذخیره سازی الکتروشیمیایی انرژی ، که منجر به تشکیل کنسرسیوم شده و توسعه آن را رهبری خواهد کرد.
Britishvolt-توسعه دهنده Gigaplant مستقر در انگلستان ، دارای سایتی در NE انگلستان.
E+R (Emerson & Renwick) – طراح برجسته تجهیزات تولید در جهان.
جانسون متی – یک رهبر جهانی در فناوری های پایدار و پیشرو در تجارت مواد برقی در بریتانیا.
دانشگاه آکسفورد-که پروژه باتری حالت جامد موسسه فارادی (SOLBAT) را هدایت می کند و درک علمی لازم را به کنسرسیوم ارائه می دهد.
مرکز صنعتی سازی باتری انگلستان-پیشگام توسعه تجهیزات تولید باتری برای افزایش تولید باتری در بریتانیا و افزایش مهارت در بخش باتری.
WMG ، دانشگاه وارویک-رهبران در تحقیق و توسعه باتری و قابلیت افزایش اولیه ، و همچنین توسعه مهارت های دانشگاهی و کارآموزی.

طرح اولیه برای تاسیسات نمونه سازی توسعه یافته است. در حال حاضر منابع مالی در حال جستجو است.

لرد گریمستون وزیر سرمایه گذاری گفت: همکاری بین صنعت ، دولت و موسسات دانشگاهی برجسته ما ، انگلستان را در خط مقدم تلاش های جهانی برای توسعه فناوری های نوآورانه خودرو ، مانند باتری های حالت جامد قرار داده است.

“این کار پایگاه تحقیق و توسعه مشهور بین المللی ما است ، مانند آنچه که توسط این کنسرسیوم گردآوری شده است ، به ما ابزارهای لازم برای ایجاد آینده ای قوی و پایدار برای صنعت خودرو و افزایش سهم ما در مبارزه با تغییرات آب و هوا را می دهد. ”

پروفسور پام توماس ، مدیرعامل موسسه فارادی گفت: “من خوشحالم که می توانم تشکیل این کنسرسیوم منحصر به فرد را برای پیشرفت نمونه اولیه باتری حالت جامد که شامل سازمان های برجسته مستقر در انگلستان در مراحل مختلف زنجیره ارزش است ، اعلام کنم.” “رهبری ما در این پروژه نشان دهنده حرکت به سمت نقشی است که م Fسسه فارادی به طور فزاینده ای به عنوان دعوت کننده قابل اعتماد مشارکتهای مهم بین صنعت و دانشگاه بریتانیا ایفا خواهد کرد ، به عنوان راهی برای تجاری سازی علم پیشرفتی که از برنامه های تحقیقاتی ما برای به حداکثر رساندن ارزش اقتصادی بریتانیا بیرون می آید.”

باتری های حالت جامد (SSBs) مزایای بالقوه قابل توجهی نسبت به فناوری های باتری لیتیوم یونی موجود دارند ، از جمله توانایی نگهداری بیشتر شارژ برای یک حجم معین (منجر به افزایش برد خودروهای برقی (EV)) و کاهش هزینه های مدیریت ایمنی. استقرار اولیه SSB ها احتمالاً در لوازم الکترونیکی مصرفی ، برنامه های کاربردی خودرو و خودروهای هوایی بدون سرنشین ، قبل از استفاده در بازارهای وسیع تر EV انجام می شود. موسسه فارادی پیش بینی می کند که SSB ها در سال 2030 به احتمال زیاد 7 درصد از بازار جهانی باتری های الکترونیکی مصرفی و 4 درصد از بازار باتری های EV را به خود اختصاص خواهند داد (فارادی اینسایت 5 ، 2020) . انتظار می رود درآمد جهانی SSB از فروش به تولیدکنندگان EV تا سال 2030 به 8 میلیارد دلار برسد ( IDTechEx ، ژوئن 2021) و سپس به سرعت رشد می کند تا 2040 و 2050 زمانی که انتظار می رود بازار گسترده شود.

با این حال ، چالش های اساسی علمی وجود دارد که باید قبل از تحقق SSB های قدرت بالا با عملکرد تجاری مناسب مورد بررسی قرار گیرند. پروژه SOLBAT موسسه فارادی در رسیدگی به این چالش ها طی سه سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است.

ساخت تسهیلات منحصر به فردی که با این همکاری توسعه می یابد ، فناوری SSB را قادر می سازد تا از آزمایشگاه های دانشگاه بریتانیا بیرون بیاید. این اجازه می دهد تا سلولهای بزرگتری با استفاده از تکنیکهای تولید مقیاس پذیر تولید شوند که با بررسی عمیق علل مشکلاتی که در هنگام تولید و آزمایش باتری های اولیه بوجود می آید ، به طور مکرر بهبود می یابد. این امر از دانش جمعی محققان موسسه فارادی SSB و شرکای صنعتی استفاده می کند.

کریستین گانتر ، مدیرعامل ، Battery Materials در جانسون متی می گوید: “تحقق نمونه اولیه سلول باتری حالت جامد یک دستاورد بزرگ برای صنعت باتری انگلستان خواهد بود و این کنسرسیوم یک عامل مهم برای تحقق این مهم خواهد بود. ارائه برد و ایمنی بیشتر نسبت به فناوری های سنتی باتری لیتیوم یونی ، محرک کلیدی در پذیرش خودروهای برقی باتری خواهد بود و از گذار به آینده صفر خالص حمایت می کند. “

دکتر آلن پترسون ، مدیر ارشد فناوری ، بریتیش ولت می گوید: “حالت جامد جام مقدس راه حل های باتری است. باتری های حالت جامد می توانند چگالی انرژی را به میزان قابل توجهی نسبت به فناوری باتری موجود افزایش دهند و می توانند دنیای خودروهای برقی را به طور چشمگیری و مثبت تغییر دهند. بریتیش وولت در تجاری سازی این تغییر گام در سال های آینده پیشتاز خواهد بود. این همکاری ، که شامل رهبران صنعتی بزرگ جهانی مانند جانسون متی و رهبری دانشگاهی از دانشگاه آکسفورد می شود ، بر یک هدف کلیدی دیگر در نقشه راه فناوری ما تأکید می کند – مالکیت معنوی رشد یافته در خانه. “

پروفسور پیتر بروس ، محقق اصلی SOLBAT ، اظهار می دارد: “فوق العاده است که اوج قدرت علمی ترکیبی بریتانیا در تحقیقات باتری حالت جامد به ثمر می رسد. من افتخار می کنم که پروژه موسسه فارادی SOLBAT ، به رهبری دانشگاه آکسفورد ، سهم بسزایی در انقلاب انرژی سبز بریتانیا خواهد داشت. “

یان وایتینگ ، مدیر بازرگانی UKBIC افزود: “تاسیسات جدید مقیاس تولید باتری ملی ما که تازه افتتاح شده است قبلاً برای مقیاس بندی سلول های جدید و بسته های باتری توسط شرکت هایی مستقر شده اند که مراکز تولیدی خود را در بریتانیا مستقر کرده اند. این زمان واقعاً هیجان انگیز برای این صنعت با رشد سریع است. ما در حال گسترش فناوری هایی هستیم که محصولات اصلی Gigafactories در حال ظهور انگلستان خواهند بود. اما ما باید حتی جلوتر فکر کنیم و فناوری باتری حالت جامد بخش بزرگی از آن خواهد بود. این همکاری چیزی است که به انگلیس نیاز دارد تا بتواند در ایجاد مرکز برتری برای باتری های حالت جامد به برتری برسد و ما مشتاق هستیم که بخشی از آن باشیم. گرد هم آوردن دانش دانشگاهی و صنعتی چگونه در این فضا کلید بازکردن پتانسیل برقی بریتانیا است. “

دیوید گرینوود ، استاد سیستم های پیشرانه پیشرفته و مدیرعامل منجنیق تولید WMG با ارزش بالا می گوید: “اشکال اولیه باتری حالت جامد در حال حاضر در اطراف ما وجود دارد ، اما ما هنوز راه حل هایی را که هم تولید انبوه داشته باشند و هم با عملکرد مطلوب مطابقت داشته باشند ، مشاهده نکرده ایم. اهداف هزینه برای برنامه های حمل و نقل آینده هنوز فرصت عظیمی برای نوآوری در این فضا وجود دارد و این ابتکار راه را برای بریتانیا برای سرعت بخشیدن به فناوری های نامزد برای صنعتی شدن فراهم می کند. “

اندرو سی جک ، مدیر فروش ، گروه E&R اظهار می دارد: “گروه E&R بسیار خوشحال است که در زمینه مهندسی مشهور جهان در مشارکت فارادی و کنسرسیوم گسترده تری در زمینه این توسعه هیجان انگیز برای تولید باتری نسل بعدی در انگلستان همکاری می کند.”

منبع: موسسه فارادی