اخبار و مقالات

پورشه : هوش مصنوعی | یک فناوری کلیدی برای توسعه درایو

پورشه : هوش مصنوعی | یک فناوری کلیدی برای توسعه درایو

پورشه از هوش مصنوعی (AI) در توسعه خودرو استفاده می‌کند تا سیستم‌های درایو را حتی کارآمدتر و پایدارتر کند و فرآیندهای توسعه را بهینه کند.

4 نوامبر 2021

پورشه از هوش مصنوعی (AI) در توسعه خودرو استفاده می کند تا سیستم های درایو را حتی کارآمدتر و پایدارتر کند و فرآیندهای توسعه را بهینه کند.

هوش مصنوعی به رایانه‌ها این توانایی را می‌دهد که مشکلات را تجزیه و تحلیل کنند و آنها را به طور خودکار حل کنند – دقیقاً مانند یک انسان. این پتانسیل در توسعه پیشرانه، هم در زمینه e-mobility و هم در موتور احتراق داخلی به عنوان یک حوزه سنتی مهندسی مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد.
پیش بینی کف کردن روغن

برای مثال، در توسعه موتورهای احتراقی سنتی، هوش مصنوعی مشکل پیش‌بینی محتوای گاز در روغن موتور را حل می‌کند. از آنجایی که محتوای گاز زیاد منجر به کف کردن روغن و در نتیجه کاهش روانکاری می شود، سیستم روغن باید برای کمترین مقدار گاز ممکن طراحی شود. با این حال، به سختی می توان اندازه گیری ها را در وسیله نقلیه با موتور روشن انجام داد. یک فرآیند هوش مصنوعی جدید از پورشه اکنون پیش بینی های قابل اعتمادی از محتوای گاز در روغن موتور ارائه می دهد.

مهندس توسعه، هونگ تروک جونگ، مسئول ابزارهای هوش مصنوعی در پیشرانه می‌گوید: «در این فرآیند، ما توانستیم ظرفیت محاسباتی مورد نیاز برای الگوریتم هوش مصنوعی را آنقدر پایین نگه داریم که بتوانیم به راحتی آن را در فرآیند توسعه موتور ادغام کنیم. پورشه در طول تست‌های استاندارد، به طور مداوم اجرا می‌شود و داده‌های مورد نظر را در این فرآیند در اختیار ما قرار می‌دهد. اولین موتوری که پورشه فرآیند جدید هوش مصنوعی را برای آن اعمال کرد، موتور شش سیلندر باکسر برای پورشه کیمن GT4 بود.
تجزیه و تحلیل وضعیت باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی

یکی از نرم افزارهای هوش مصنوعی از زیرمجموعه پورشه مهندسی پورشه، رفتار پیری باتری لیتیوم یونی را تعیین می کند، که رانندگان خودروهای الکتریکی از قبل برای پیش بینی برد باتری در حین رانندگی از آن استفاده می کنند.

الگوریتم هوش مصنوعی از مقاومت داخلی باتری برای پی بردن به پیری آن استفاده می کند. از جمله، تأثیراتی مانند دما و وضعیت شارژ و همچنین نتایج آزمایش‌های طولانی مدت و ناوگان را در نظر می‌گیرد. در خودرو، هوش مصنوعی با مشخصات کاربر راننده تطبیق می‌یابد تا پیش‌بینی دقیق‌تر شود.
آموزش تقویتی مهندسی پورشه (PERL)

Porsche Engineering یک متدولوژی توسعه انعطاف‌پذیر خاص با پتانسیل بالا برای موارد استفاده متنوع و بر اساس یادگیری تقویت عمیق روش AI توسعه داده است. ماتیاس باخ، مدیر ارشد کاربرد موتور و مکانیک در مهندسی پورشه، توضیح می‌دهد: «متدولوژی PERL ما که مختصر آموزش تقویت مهندسی پورشه است، فراتر از راه‌حل‌های خاص وظایف فردی است، زیرا روابط سیستمی را درک می‌کند و تصمیم‌گیری استراتژیک را می‌آموزد.

از آنجایی که شبکه های عصبی الگوریتم هوش مصنوعی می توانند چندین پارامتر را به طور همزمان تغییر دهند، از جمله در ترکیب با یکدیگر، و اثرات حاصل را پیش بینی کنند، PERL برای کارهای پیچیده کاربرد موتور و بسیاری از حوزه های دیگر توسعه خودرو ایده آل است. باخ می افزاید: «با PERL، می توانیم زمان توسعه را کاهش دهیم و در عین حال به نتایج برنامه کاربردی بهتری نسبت به روش های معمولی دست یابیم. این روش در حال حاضر در حال آزمایش عملی در توسعه درایو است و همچنین در میان مدت در زمینه های دیگر مانند خودرو کامل، شاسی و برق/الکترونیک در مهندسی پورشه استفاده خواهد شد.

منبع: پورشه