اخبار و مقالات

نیسان عرضه آریا را به تأخیر می اندازد

نیسان عرضه Ariya را به تأخیر می اندازد | نیسان به دلیل کمبود تراشه ، COVID-19 ، عرضه SUV برقی پرچمدار Ariya را به تأخیر می اندازد

مدل اولین خودروی جدید خودروساز در تقریباً یک دهه گذشته است

نیسان انتظار دارد بیشترین تقاضا برای آریا از اروپا باشد.

توکیو – نیسان با رونق بخشیدن به پرچمدار SUV کامل الکتریکی خود Ariya ، برجسته کردن کشمکش خودروسازان در همه جا برای تلاش برای تولید اتومبیل های جدید در میان کمبود مداوم نیمه هادی است.

نیسان سال گذشته گفت که قصد دارد فروش آریا را از اواسط سال 2021 در ژاپن آغاز کند. Asako Hoshino ، معاون اجرایی رئیس جمهور ، روز جمعه در جمع خبرنگاران به خبرنگاران گفت:

هوشینو گفت: “فروش در ایالات متحده و اروپا به طور معمول حدود دو ماه بعد اتفاق می افتد.”

هوشینو انتظار دارد ده ها هزار آریا در اولین سال فروش به فروش برسد که بیشترین تقاضا در اروپا است.

آریا بعد از تقریباً یک دهه پس از هاچ بک Leaf ، اولین EV کاملاً جدید نیسان است که نشان خود را به عنوان اولین وسیله نقلیه الکتریکی در بازار انبوه جهان داد.

هوشینو گفت: “یک سال پیش ، ما اعلام کردیم که اواسط امسال را هدف قرار داده ایم ، اما پس از آن ، COVID-19 بیش از آنچه انتظار داشتیم ماند و مسئله کمبود نیمه هادی وجود دارد .”

تلاش برای عرضه مدل های جدید در میان کمبود جهانی تراشه های خودرو ، چالشی است که خودروسازان در سراسر جهان با آن روبرو هستند. اما نیاز به رواج آرام آریا به ویژه برای نیسان بسیار جدی است.

تحلیلگران این مدل را به عنوان كلید اصلی پیشرفت این خودروساز برجسته كرده اند و خود نیسان نیز این مدل را به عنوان وسیله نقلیه برجسته خود معرفی می كند و شهرت چندین دهه ای خود را در ساخت خودروهای دارای فن آوری بالا نشان می دهد.

نیسان روی 12 مدل جدیدی که قصد دارد در 18 ماه تا نوامبر عرضه کند برای افزایش فروش خود حساب باز کرده است.

تاکنون مدل هایی مانند نیسان روگ در بازارهایی مانند ایالات متحده با استقبال خوبی روبرو شده اند و مدیر عامل نیسان اشوانی گوپتا گفت که بهبود کیفیت فروش این شرکت با مدل های جدید به کاهش ضررهای مالی سال اخیر منتهی به سال 2020 کمک کرده است سال

اما حمله اتومبیل جدید نیسان در حال آمدن است زیرا کمبود تراشه ساخت وسایل نقلیه با ویژگی های پیشرفته را دشوارتر می کند. اطلاعات الکترونیکی خودرو که شامل مواردی از نمایشگرها گرفته تا سیستم های داخل اتومبیل است ، 40 درصد هزینه تولید یک ماشین در سال 2020 را به خود اختصاص داده است ، در حالی که دو دهه قبل این رقم 18 درصد است.

آریا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو دارای ویژگی های فنی از جمله فناوری رانندگی مستقل ProPilot 2.0 نیسان ، یک ویژگی پارکینگ خودکار و دستیار دیجیتال صوتی آمازون الکسا است.

هوشینو گفت ، پرتاب زمستانی به این دلیل تصمیم گرفت که آریا “پر از فن آوری های نوآورانه است که باید به طور کامل یکی یکی بررسی شود.”

هوشینو گفت: “در بعضی از کشورها گفته می شود که نیسان چهره ندارد .” نیسان یک شرکت فناوری است و با آریا امیدواریم بتوانیم آن را تجسم دهیم. “

نیسان انتظار دارد که کمبود تراشه در سال مالی 500،000 واحد از تولید آن تأثیر بگذارد. این شرکت تولید محبوب ترین مدل های خود را در اولویت قرار داده و هدف آن بازیابی حدود 50 درصد از تولید از دست رفته خود در نیمه دوم سال است

برنامه نیسان برای کاهش حضور خود در بازار اروپا