اخبار و مقالات

نمای نزدیک نقشه راه هوشمند Euro NCAP

نمای نزدیک نقشه راه هوشمند Euro NCAP

Sascha Spillner نحوه اجرای خودروسازان از نقشه راه Vision Zero و پیامدهای وسیع تر این صنعت را بررسی می کند.

18 اکتبر 2021

جاده اتومبیل های خودکار سطح 5 مطمئناً یک مسیر مستقیم نیست ، زیرا طیف وسیعی از علایق پیچیده است و زیرساخت ها و خواسته های فنی قابل توجهی را ارائه می دهد. با این حال ، بزرگترین عامل واحد ایمنی است: نه تنها یک سیب زمینی گرم اخلاقی ، بلکه یک تدارکات ، فنی و قانونی نیز.

توسعه وسایل نقلیه تمام اتوماتیک در کل یک تجارت نسبتاً پراکنده است ، در یک طرف انبوهی از تولیدکنندگان خودرو و فروشندگان سخت افزار و از سوی دیگر گردانندگان زیرساخت های عمومی. این ترکیب ممکن است در بسیاری از زمینه ها همکاری فوق العاده ای را به همراه داشته باشد ، اما در مورد مسئله ایمنی چیزی شبیه به یک منطقه خاکستری وجود دارد ، به ویژه هنگامی که مسئله استانداردها مطرح می شود.

این مسئله با این واقعیت پیچیده می شود که وسایل نقلیه سطح 5 در یک انفجار بزرگ وارد نمی شوند ، بلکه یک سری تکرارها هستند ، همانطور که از محصول فعلی وسایل نقلیه مصرفی جدید مشخص است ، که همه آنها از فناوری های فردی استفاده می کنند که می توانند به عنوان سنگ پله دیده شوند. تا سطح 5. این فناوری ها در سطوح بلوغ متفاوتی هستند و قوانین حمایت کننده نیز در مراحل مختلف متفاوت است. با این حال ، Euro NCAP (برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا) در موقعیت نسبتاً منحصر به فردی قرار دارد تا نمای کلی را برای روشن شدن وضعیت ایجاد کند و این کار را انجام داد ، و Vision Zero ، یک نقشه راه آزمایش فناوری داخل خودرو تا سال 2025 را منتشر کرد.

بزرگترین عامل تنها ایمنی است: لجستیک ، فنی و قانونی

هدف اصلی Euro NCAP کاهش مرگ و میر جاده ای در اروپا است که در سال 2019 به 51 نفر در هر میلیون نفر می رسد. اتحادیه اروپا 27 در مجموع تعداد مرگ و میر جاده ای را در 5 سال گذشته 6 درصد کاهش داده است ، رقمی که فناوری جدید باید بطور قابل توجهی بهتر کردن. در واقع ، نام “صفر چشم انداز” به صفر رساندن مرگ و میر در جاده ها مربوط می شود. چارچوبی که NCAP در Vision Zero تعیین کرده است امسال با جدیت آغاز می شود و سیستم های مانیتورینگ راننده از سال 2020 به رتبه بندی تست ایمنی در سراسر اروپا اضافه می شود و پس از آن فرمان اضطراری خودکار (AES) و ترمز اضطراری خودکار (AEB).

این سیستم های کمک راننده پیشرفته فقط ممکن است مزایای اتوماتیک اتومبیل را در حدود سطح 3 به ارمغان بیاورد ، اما تأثیر آنها بر ایمنی قابل توجه است. در واقع ، گزارش اخیر ADAS توسط Markets and Markets پیش بینی کرده است که اندازه بازار جهانی از 27 میلیارد دلار در سال 2020 به 83 میلیارد دلار در سال 2030 افزایش می یابد و CAGR آن 11.9 درصد است. جالب اینجاست که این گزارش نشان می دهد که سیستم های نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS) محرک اصلی بازار خواهند بود ، تا حدی به دلیل افزایش مناسب بودن اجباری TPMS از خودروهای سواری تا سال 2022 توسط اروپا.

AES ، 2020

به گفته NCAP ، حدود 20 درصد از مرگ و میر جاده ای و صدمات جدی ناشی از از دست دادن کنترل یا لاین یا خروج جاده است ، چیزی که AES به طور مستقیم آن را کاهش می دهد. با این حال ، اگرچه فناوری پیاده سازی چنین سیستم هایی در حال حاضر وجود دارد ، اما پذیرش آن کند است.

تولیدکنندگان شروع به فیلتر کردن نسخه های AES در خط تولید خود کرده اند ، در حالیکه تویوتا 2021 Highlander و Highlander Hybrid هر دو دارای تویوتا Safety Sense 2.5 هستند که فرمان اضطراری اجتناب از ریسک را ارائه می دهد. Lexus IS آینده دارای سیستم پیش از برخورد (PCS) است که شامل هشدار برخورد از جلو (FCW) ، AEB ، تشخیص عابران پیاده و تشخیص دوچرخه سواران و همچنین کمک فرمان اضطراری (ESA) است که برای کمک به فرمان در داخل طراحی شده است. مسیر خودرو که توسط راننده فعال شده است.

Euro NCAP در نظر دارد تا در سال 2020 ، فناوری پشتیبانی از راننده و فرمان درون خطی را در رتبه بندی کلی قرار دهد ، پیش از چندین تغییر قانونی در سال 2022 که برای مدیریت تأثیرات گسترده AES طراحی شده است.
AEB ، 2020 ، 2022

AEB مدتی است که در خودروها یک ویژگی رایج است ، اما عمدتا از جلو طراحی شده است که برای مقابله با ترمز ناگهانی وسیله نقلیه جلو یا ظاهر ناگهانی یک جسم آهسته در حال حرکت یا ثابت در مسیر خودرو طراحی شده است. با این حال ، تحقیقات تصادف توسط بیمه گذاران آلمانی نشان می دهد که تا 17 of تصادفات بین عابران پیاده و وسایل نقلیه با جراحت شخصی در قسمت عقب خودرو اتفاق می افتد – مجموعاً 1400 نفر در سال برآورد می شود که فقط در اروپا مجروح می شوند. Euro NCAP در نظر دارد سناریوی معکوس عابران پیاده را در AEB Vulnerable Road User-مجموعه آزمایشی عابر پیاده در سال 2020 ، و همچنین تست های متقاطع و رو به جلو اتخاذ کند.

بوش AEB

بوش در سال 2014 یک سیستم ترمز اضطراری با استفاده از دوربین فیلمبرداری استریو ایجاد کرد

V2X که توسط بحث استانداردهای بین 5G و 802.11p مورد علاقه ایالات متحده متوقف شده است ، توسط Euro NCAP به عنوان پتانسیل برای سرنشینان خودرو ، کاربران جاده ای آسیب پذیر و دوچرخ متحرک شناخته شده است ، اما هنوز برای آزمایش رسمی آماده نشده است. با این وجود ، فولکس واگن گلف 2020 اولین فولکس واگن است که از اتصال V2X استفاده می کند.

آئودی مجاریا : “لجستیک هوشمند” با سیستم حمل و نقل بدون راننده