اخبار و مقالات

رنو و TheArsenale از AIR4 رونمایی کردند

رنو و TheArsenale از AIR4 رونمایی کردند : جایی که می‌رویم، به جاده نیاز نداریم

برای پایان دادن به جشن‌های شصتمین سالگرد رنو 4، این خودروساز تصمیم گرفته است تا با مرکز طراحی حرکت TheArsenale همکاری کند تا یک نمایشگاه آینده‌نگر، تفسیری دوباره از این مدل نمادین ایجاد کند.

29 نوامبر 2021

سال 2021 شصتمین سالگرد تولید رنو 4L است، خودرویی که در بیش از 30 سال بیش از 8 میلیون دستگاه در بیش از 100 کشور فروخته است. بسیار بیشتر از یک ماشین، 4L یک نماد واقعی است.

رنو به مناسبت شصتمین سالگرد خود، سالی از جشن‌های متشکل از چندین ابتکار را برگزار کرده است. برای پایان دادن به این موضوع، این برند تصمیم گرفت تا با مرکز طراحی بی‌نظیر TheArsenale به نیروها بپیوندد تا ویترینی بسازد که تفسیری جدید و بی‌نظیر از 4 لیتر ارائه دهد.

رنو 4 اصلی یک وسیله نقلیه ساده، کارآمد و همه کاره بود که بین سال‌های 1961 و 1992 ساخته شد. همانطور که رئیس سابق گروه رنو، پیر دریفوس، آن را توصیف می‌کرد، یک خودروی «جین آبی» بود. نمادی واقعی که خانواده ها، مشاغل و افرادی مانند ژاندارمری و La Poste را منتقل می کند، و همچنین به چندین نسل از رانندگان جوان کمک می کند تا پشت فرمان بنشینند. ارزش‌ها و ویژگی‌های آن TheArsenale را متقاعد کرد که با رنو همکاری کند تا یک موتور 4 لیتری طراحی شده برای رانندگی در بزرگراه‌های بدون علامت بالای سرمان را دوباره تصور کند.

AIR4، رنو 4 “Volnte”

رنو در این پروژه واقعا منحصر به فرد با TheArsenale همکاری کرده است و نتیجه بی سابقه است. AIR4 نمادی از استقلال و آزادی است که از درک این موضوع زاده شده است که ترافیک در حال پیچیده شدن است، زندگی ها در حال توقف هستند و جهان بالای سر ما هیچ مانعی ندارد. بنابراین، AIR4 هوا را به عنوان جاده جدید آینده ادعا می کند.

از نظر طراحی، AIR4 منجر به تفسیر مجدد نماد یکپارچهسازی با سیستمعامل TheArsenale شده است، به دور از زبان طراحی مدرن خودرو. این وسیله نقلیه که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است، همان خطوط و جرم 4L اصلی را حفظ می کند، اما قابلیت های دینامیکی جدیدی را ارائه می دهد. استحکام به طور کامل اصلاح شده است تا مفاهیم جدیدی مانند رانش یا بالابر را شامل شود که به ساعت‌ها محاسبات و آزمایش نیاز داشت. مهندسین TheArsenale با تکیه بر تکنیک‌های طراحی مولد با استفاده از هوش مصنوعی، حتی قبل از شروع اولین آزمایش‌های دنیای واقعی، توانستند ترابایت داده را برای بهبود و تنظیم دقیق ایده‌های طراحان آزمایش کنند.

پس از یک سال جشن، ما می خواستیم چیزی غیر متعارف برای بستن شصتمین سالگرد 4L ایجاد کنیم. آرنو بلونی، مدیر بازاریابی جهانی برند رنو را برجسته می کند. این همکاری با TheArsenale یک تناسب طبیعی بود. ویترین پرنده AIR4 چیزی است که هنوز دیده نشده است و چشمکی از اینکه این نماد تا 60 سال دیگر چگونه خواهد بود.

برای رانندگی در اطراف، AIR4 بدون چرخ است. در عوض، دارای چهار ملخ دو پره است، یکی در هر گوشه خودرو. شاسی در وسط قاب چرخشی قرار دارد و راننده می تواند با بلند کردن پوسته Renault 4 که در جلو لولا شده است، به کابین مفید خودرو دسترسی پیدا کند و در آن بنشیند.

از نقطه نظر فنی، AIR4 با باتری های لیتیوم پلیمری 22000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می شود که در مجموع 90000 میلی آمپر ساعت انرژی تولید می کند. این وسیله نقلیه روی حداکثر سرعت افقی 26 متر بر ثانیه، با شیب 45 درجه در طول پرواز و حداکثر شیب 70 درجه حساب می کند. این هواپیما می تواند تا ارتفاع 700 متری با سرعت برخاستن 14 متر بر ثانیه پرواز کند، به دلایل ایمنی در سرعت 4 متر بر ثانیه ثابت بماند و سرعت فرود 3 متر بر ثانیه باشد. آخرین اما نه کم‌اهمیت، AIR4 حداکثر رانش بردار 380 کیلوگرم، یعنی 95 کیلوگرم در هر پروانه را ارائه می‌کند.

AIR4 به طور کامل در فرانسه، در قلب اولین پارک فناوری اروپا در سوفیا آنتیپولیس، در کوت دازور، تصور، طراحی، مهندسی و مونتاژ شده است.
آرسنال “جاده به هوا”

TheArsenale بر این فرض استوار است که نمادهای فرهنگ خودرو ابدی هستند. این وسیله نقلیه اولین محصول از بخش ROAD TO AIR TheArsenale است که شبکه حمل و نقل آینده را در آسمان متصور است. AIR4 زاییده فکر پاتریس میگنان، مدیر عامل و بنیانگذار TheArsenale است، که به دنبال ایجاد نوع جدیدی از وسیله نقلیه است که احساسات را تحریک می کند، هویت برند را ایجاد می کند و لذت را ارائه می دهد.

من زندگی ام را وقف اشتیاق به تحرک کرده ام و به طور مداوم تمام جنبه های دنیای متحرک را کشف می کنم. پاتریس میگنان می گوید. پس از 25 سال تحقیق آینده نگر، ما معتقدیم که نمادهای فرهنگ خودرو، چه در زمین و چه در هوا، جاودانه هستند. 60 سال است که رنو 4 توسط افراد عادی هدایت می شود که آن را خارق العاده می سازند. ماشینی است که نماد ماجراجویی است: ساده، کاربردی، مفید و به همان اندازه که یکپارچهسازی با سیستمعامل مدرن است. اکثر رانندگان به شما خواهند گفت، این به شما امکان می دهد متفاوت سفر کنید و ماجراجویی کنید. این «سفر متفاوت» الهام بخش من و تیم من بوده است. با AIR4 توسط TheArsenale، رنو 4 برای یکی از بزرگترین ماجراجویی های خود آماده است.

برتر جهان

AIR4 پس از ارائه دیجیتالی خود امروز، 26 نوامبر، از دوشنبه آینده تا پایان سال در مرکز پر جنب و جوش پاریس در آتلیه رنو در شانزه لیزه، در کنار سایر نسخه های تاریخی رنو 4 به نمایش عمومی درخواهد آمد.

از آغاز سال 2022، AIR4 قبل از یک پیت استاپ در ماکائو به زمین آمریکا در میامی و سپس نیویورک خواهد رسید.

منبع: گروه رنو

سود 10 برابری برای مشتریان طرح جدید تبدیل محصولات رنو