اخبار و مقالات

تویوتا آیگو ایکس جدید | نسل جدید سبک و سرگرمی در دسترس

تویوتا آیگو ایکس جدید | نسل جدید سبک و سرگرمی در دسترس

کراس اوور کامپکت شهری کاملاً جدید، منحصر به فرد در بخش A

6 نوامبر 2021

تویوتا آیگو ایکس کاملاً جدید یک کراس اوور منحصر به فرد در بخش A است که در اروپا طراحی و تولید شده است تا نیازهای زندگی شهری و حومه شهر در اروپا را برآورده کند.

برای اینکه آیگو ایکس کاملاً جدید را به بهترین محصول ارائه شده در این بخش تبدیل کند، تویوتا با گوش دادن به خواسته مشتریان برای یک خودروی شیک، جمع و جور و مطمئن، تحقیقات کاملی را در مورد الزامات رانندگی شهری در سراسر قاره انجام داد.

نتیجه جدیدترین خودروی جمع و جور در خط تولید تویوتا است که بر روی پلت فرم موفق GA-B معماری جدید جهانی تویوتا (TNGA) ساخته شده است که برای اولین بار با یاریس جدید – خودروی سال 2021 فعلی در اروپا – و موارد دیگر معرفی شد. اخیراً با یاریس کراس.

چه در شهر و چه در جاده های باز، یک خودروی واقعاً عالی سگمنت A باید با جمع و جور بودن و چابکی خود متمایز شود تا بتواند اعتماد به نفس را به راننده منتقل کند. همچنین نیاز به ایجاد و انتقال حس احساسات دارد، در حالی که بهترین پیشرفت های تکنولوژیکی را در یک بسته فشرده که برای اجرا مقرون به صرفه است، ادغام می کند.

Aygo X کاملاً جدید همه اینها و موارد دیگر را ارائه می دهد تا همه آنچه مشتریان اروپایی از یک خودروی سگمنت A می خواهند باشد.

بخش A برای ما بسیار مهم است. نه تنها مشتریان جدید زیادی را برای تویوتا به ارمغان آورده است. همچنین ماموریت ما را انجام می دهد تا راه حل مناسب حرکت را برای همه ارائه دهیم.
آندریا کارلوچی، معاون محصول و بازاریابی، تویوتا موتور اروپا
لمس ادویه

طراحان تویوتا با شروع خودروی مفهومی پرولوگ Aygo X که در طراحی و توسعه اروپایی تویوتا (ED2) در نیس فرانسه توسعه یافت، می‌خواستند حس جسارت و چاشنی را به خریداران خودروهای جمع‌وجور در اروپا منتقل کنند.

از زمانی که Aygo برای اولین بار در سال 2005 وارد بازار شد، نه تنها در دسترس ترین خودروی تویوتا در اروپا بود، بلکه با شخصیت جوان و سرگرم کننده خود مشتریان را خوشحال کرد. این ویژگی ها بسیاری از خریداران اروپایی و آگاه به سبک جدید را به سمت تویوتا جذب کرده است.

مشتریان جدید تویوتا بیش از هر زمان دیگری خواستار استعداد، متمایز بودن و فرصتی برای اظهار نظر شخصی هستند. ED² با ایجاد نماد سبک پیشرو در بخش A، تصمیم گرفت یک خودروی مفهومی را به طور خاص برای آنها طراحی کند.

همه لیاقت یک ماشین باحال را دارند. وقتی به پیش‌گفتار Aygo X نگاه می‌کنم، واقعاً با افتخار می‌گویم که تیم ED² دقیقاً آن را ساخته است. من از دیدن اینکه این بخش را متحول می کند هیجان زده هستم.
ایان کارتابیانو، مدیر طراحی، طراحی و توسعه اروپایی تویوتا

پس از رونمایی موفق و استقبال مثبت از پیش‌گفتار چشم‌نواز «Sparkling Chilli Red» Aygo X، پروژه Aygo X به Styling در تویوتا موتور اروپا در بلژیک منتقل شد، جایی که تیم‌های طراحی از نزدیک با برنامه‌ریزی محصول و تحقیق و توسعه همکاری کردند. خودروی جدید در بخش A از مفهومی تا واقعیت.

اجرای جسورانه دو رنگ Aygo X، همراه با مفهوم رنگ ادویه جدید، نمایه گرافیکی منحصر به فردی را ایجاد می کند که با تأکید بر آمادگی مدل جدید برای جهش رو به جلو، توجه را به خود جلب می کند.

خط سقف گوه‌ای جدید نیز حس پویایی را برای یک تصویر اسپرت‌تر افزایش می‌دهد. در جلو، لامپ‌های با تکنولوژی بالا، کاپوت بالایی را در آغوش می‌گیرند تا شکل بال‌مانندی را ایجاد کنند، در حالی که پایین‌تر از سطح زمین، جلوپنجره بزرگ، مه شکن و صفحه لغزنده همگی بر روی تم ذوزنقه‌ای دوتایی ساخته شده‌اند که بخشی از هویت Aygo است. این یک نگرش “آماده برای رفتن، هر کجا” است.

مفهوم رنگ جدید از ادویه های مختلف الهام گرفته شده است تا طیف منحصر به فردی از رنگ ها را برای Aygo X ایجاد کند که هر کدام طعم ها و شخصیت های خودرو را به تصویر می کشد.

هل جلوه ای از استایل و ظرافت را القا می کند و زیبایی شناسی ظریف و کم رنگی را با اثر اشباع کم رنگ سبز ارائه می دهد.

فلفلی یک رنگ آتشین و درجه یک است که به لطف وجود یک پاشیدن ریز از تکه های فلزی آبی در رنگ قرمز، با انعکاس رنگی گرم و عمیق چشم رهگذران را به خود جلب می کند.

زنجبیل یک رنگ بژ پیچیده و ماندگار است که به روح ماجراجویی و پیچیدگی گرم در رنگ آن اشاره می کند.

Juniper با رنگی از مردانگی جوان است و آبی است که به طور خاص برای مدل ایجاد شده است تا خنکی یخی به آن بدهد و در عین حال ته مایل به قرمز ظریفی به آن اضافه کند.

هر یک از این رنگ‌های ادویه‌ای قدرتمند به شدت با رنگ مشکی دو رنگ سقف و عقب تضاد دارند که باعث می‌شود Aygo X فوراً متمایز و شناخته شود.

این تم ادویه فقط عمق پوست نیست. هایلایت های داخلی با رنگ های ادویه ای بیرونی مطابقت دارد تا طراحی متمایز به کابین خلبان، از جمله داشبورد و کنسول های مرکزی، بدهد. با بررسی دقیق‌تر صندلی‌ها، نماد «X» به‌طور محتاطانه درست روی پارچه دوخته شده است. نام مدل Aygo X نیز به‌طور ظریفی در چراغ‌های جلو با ظاهر تیز بازتاب می‌یابد تا هویتی قوی و منسجم ارائه کند.

دو رنگ Aygo X بلافاصله توجه مردم را به خود جلب می کند. واضح است که این فقط یک جزئیات نیست. بخشی جدایی ناپذیر از طراحی است.

آناستازیا استولیاروا، برنامه ریز محصولات آیگو ایکس، تویوتا موتور اروپا

نسخه محدودتر Aygo X در هل برای شش ماه اول فروش در دسترس خواهد بود که دارای لهجه‌های ماندارینای مات اضافی به رنگ نارنجی در سراسر خودرو با نوارهای برجسته در قسمت بیرونی و روی رینگ‌های آلیاژی مشکی مات 18 اینچی سفارشی است. تم ماندارینا نیز از طریق پنل های داخلی و طراحی پارچه صندلی انجام می شود.
جمع و جور و چابک

در تطبیق پلت فرم اثبات شده و موفق GA-B برای Aygo X، رقیب جدید و منحصر به فرد بخش A یک محصول متقاطع منحصر به فرد را ارائه می دهد که دارای بخش شاسی عقب اصلاح شده و کوچک شده با کاهش برآمدگی های جلو و عقب است.

با طول 3700 میلی متر، Aygo X جدید 235 میلی متر بیشتر از مدل قبلی خود است، اگرچه فاصله بین دو محور فقط 90 میلی متر افزایش یافته است. اورهنگ جلو 72 میلی متر کمتر از یاریس است، در حالی که حداکثر اندازه چرخ به 18 اینچ افزایش یافته است.

Aygo X که برای باریک‌ترین خیابان‌های شهر طراحی شده است، دارای یک دایره گردش بسیار کوچک به طول 4.7 متر است که یکی از تنگ‌ترین دایره‌ها در این بخش است.

عرض کل بدنه در مقایسه با Aygo 125 میلی‌متر به 1740 میلی‌متر افزایش یافته است. در نتیجه، صندلی‌های جلو 20 میلی‌متر از هم فاصله می‌گیرند و فضای شانه‌ها را 45 میلی‌متر افزایش می‌دهد. فضای چمدان نیز با 125 میلی‌متر طول چمدان بیشتر و طراحی فضای هوشمند در پشت صندلی‌های عقب پیشرو است که ظرفیت بار را با بیش از 60 لیتر به 231 لیتر در مقایسه با نسل قبلی افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، طراحی سقف Pagoda ابعاد کلی جمع و جور را حفظ می کند، در حالی که کابین راحت و جادار را برای راننده و مسافران فراهم می کند. ارتفاع خودرو با 50 میلی متر افزایش به 1510 میلی متر رسیده است.

در فرمان، سیستم فرمان برای رانندگی شهری و برون شهری در اروپا تنظیم شده است، با گیربکس S-CVT جدید بهترین پاسخ اولیه در کلاس، دنده بصری و خطی بودن را در حالی که تعادل مصرف سوخت و نیرو را حفظ می کند.
مطمئن

چه در ترافیک شهری و چه در بزرگراه‌ها، هر راننده می‌خواهد احساس اعتماد به نفس داشته باشد و Aygo X این رانندگی مطمئن را به چندین روش ارائه می‌کند.

به عنوان یک کراس اوور سواری جمع و جور، فاصله از سطح زمین نسبت به نسل قبلی 11 میلی متر افزایش یافته است، Aygo X به راننده حضور و اطمینان بیشتری در جاده می دهد.

موقعیت صندلی به میزان 55 میلی متر افزایش یافته است و امکان تماس چشمی آسان با سایر کاربران جاده، به ویژه دوچرخه سواران و عابران پیاده را فراهم می کند. علاوه بر این، برای بهبود دید، زاویه ستون A 10٪ به 24 درجه افزایش یافته است.

چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ‌تر نیز با سیستم تعلیق اثبات‌شده TNGA کار می‌کنند که همراه با بهبود سفتی رول و زوایای رول پایین‌تر، راحتی و کنترل فوق‌العاده‌ای را برای سواری فراهم می‌کند.
عاطفی

Aygo X خودرویی است که می‌داند چگونه خود را بیان کند، حتی زمانی که ثابت است.

علاوه بر طراحی جسورانه و مفهوم رنگ ادویه‌ای، Aygo X همچنین با نسبت لاستیک به بدنه 40 درصدی خود، حسی از استحکام و نگرش به هرجایی را ایجاد می‌کند که مناسب یک مدل کراس اوور است.

سطوح سر و صدای داخلی با استفاده گسترده و بهینه‌سازی مواد عایق صدا کاهش یافته است تا کابینی آرام‌تر ایجاد شود که در آن شاخص مفصل‌بندی تا 6 درصد در میان بهترین عملکردها در این بخش بهبود یافته است.

تویوتا و JBL برای ارائه یک سیستم صوتی ممتاز با مشخصات صوتی مطابق با ویژگی های Aygo X همکاری کردند. این سیستم صوتی از یک راه اندازی چهار بلندگو به همراه یک آمپلی فایر 300 وات و یک ساب ووفر بزرگ 200 میلی متری در صندوق عقب تشکیل شده است. برای ارائه باس قدرتمند، پاسخ پویای بلندگو، و صحنه صدای واضح و گسترده.

آسمان محدودیت در Aygo X با بالای بوم جمع شونده اختیاری است، که اولین مورد برای یک کراس اوور در بخش A است. صفحه ی بوم جدید برای به حداکثر رساندن تجربه رانندگان طراحی شده است که در آن دهانه 40 میلی متری با 20 درصد افزایش زاویه دید بزرگ شده است.

با استفاده از مواد با کیفیت بالا که معمولاً در مدل‌های ممتاز یافت می‌شوند، رویه بوم محافظت بهتری در برابر آب و گرد و غبار ارائه می‌کند. ساختار جدید بادگیر همچنین دوام و استحکام را برای آرامش بیشتر بهبود می بخشد.

ثابت ایستاده، لذت بردن از سکوت، یا باد در موهای خود، هر راننده احساسات تضمین شده است.
پیشرفته در تکنولوژی

Aygo X یک خودروی جمع و جور است که به برخی از جدیدترین ویژگی‌های جدید و بزرگ مجهز شده است.

مشتریان می توانند از طریق تویوتا اسمارت کانکت و اپلیکیشن MyT گوشی هوشمند با Aygo X خود در ارتباط باشند.

تویوتا اسمارت کانکت حول یک صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا 9 اینچی، نور محیطی و شارژ بی‌سیم متمرکز شده است و تجربه کاربری یکپارچه‌ای را با برنامه همراه MyT گوشی هوشمند به مشتریان ارائه می‌دهد. با اپلیکیشن MyT، مشتریان می توانند تجزیه و تحلیل های مختلف خودرو مانند تجزیه و تحلیل رانندگی، سطح سوخت، هشدارها و ردیاب خودرو را پیگیری کنند.

آخرین سیستم چندرسانه ای تویوتا همچنین ناوبری مبتنی بر ابر را برای ارائه اطلاعات مستقیم مسیر از طریق خدمات همیشه متصل در درجه های بالاتر ارائه می دهد. خدمات جدید به مرور زمان از طریق به‌روزرسانی‌های هوایی معرفی می‌شوند، بنابراین نرم‌افزار جدید و خدمات متصل به‌طور خودکار به سیستم منتقل می‌شوند. Toyota Smart Connect همچنین اتصال سیمی و بی سیم تلفن هوشمند را از طریق Android Auto و Apple CarPlay ارائه می دهد.

Translation types
Text translation
Source text
2188 / 5000
Translation results
فناوری پیشرفته روشنایی فول ال‌ای‌دی نیز جدیدترین مدل سگمنت A تویوتا معرفی می‌شود و این فناوری را برای مشتریان بیشتری در دسترس قرار می‌دهد. چراغ‌های روشنایی روز و چراغ‌های چرخشی از دو لوله نور تشکیل شده‌اند که توسط یک نور درخشان ظریف احاطه شده‌اند تا بر نمایه نمادین Aygo در همه شرایط نوری تأکید کنند.

با چراغ‌های جلوی Aygo X، جلو را متمرکز و مطمئن کرده‌ایم. یا، به زبان طراحی تویوتا، «مشتاق».

تادائو موری، رئیس بخش طراحی تویوتا موتور اروپا

Aygo X از نظر ایمنی گام بزرگی به جلو برداشته و برای اولین بار در یک مدل کامپکت A-segment Toyota Safety Sense را به صورت استاندارد در تمام بازارها معرفی کرد.

جدیدترین تویوتا Safety Sense از ترکیبی از حسگر دوربین تک چشمی و رادار موج میلی متری استفاده می کند، سیستم پیش از برخورد (PCS) با تشخیص خودرو اکنون با سرعت های بالاتر کار می کند. در Aygo X می‌توان به تشخیص عابر پیاده در روز و شب، تشخیص دوچرخه سوار در روز، پشتیبانی کاهش برخورد، کروز کنترل تطبیقی ​​هوشمند، کمک ردیابی بین خطوط و کمک فرمان اضطراری اشاره کرد.

Aygo X دارای ویژگی‌های ایمنی غیرفعال اضافی، مانند تقویت‌کننده‌های ساختاری برای جذب ضربه برای اطمینان از ایمنی همه جانبه است.
مقرون به صرفه

Aygo X برای به حداکثر رساندن عملکرد اقتصادی از ابتدا طراحی شده است.

به عنوان مثال، Aygo X دارای کمترین وزن بدنه در رنگ سفید نسبت به سایر خودروهای سگمنت A یا B است که به ارائه مصرف سوخت عالی کمک می کند.

سپر جلو و قالب‌های قوس چرخ نیز با هدایت جریان هوا به بیرون از لاستیک‌ها، اقتصاد سوخت را بهبود می‌بخشد و در نتیجه تلاطم اطراف جلو و کناره‌های خودرو را کاهش می‌دهد. قالب‌های قوس چرخ‌های عقب نیز جریان هوای عبوری را از لاستیک‌ها دور می‌کنند و آن را به نقطه هم‌گرایی در عقب خودرو هدایت می‌کنند.

Aygo X به موتور 1 لیتری 3 سیلندر 1KR-FE برنده جوایز متعدد مجهز شده است که برای مطابقت با قوانین اروپایی بهبود یافته است و در عین حال سطوح بالایی از قابلیت اطمینان و عملکرد را ارائه می دهد و مصرف سوخت هدفمند آن تنها 4.7 لیتر در 100 کیلومتر است. و 107 گرم در کیلومتر CO2.

آیگو ایکس کاملاً جدید که در اروپا برای مشتریان اروپایی طراحی و تولید شده است، در سال 2022 استایل را در شهرهای اروپایی رقم خواهد زد.

منبع: تویوتا

تویوتا از سرویس کمک موبایل در برخورد با موبایل رونمایی می کند