اخبار و مقالات

غلطک تسمه سفت کن

غلطک تسمه سفت کن به این منظور در خودروها تعبیه گردیده که ، تا کشش مشخصی را بر روی تسمه پروانه ایجاد نماید که این کشش عموما به دو صورت انجام می گردد: توسط سیستم لولایی و یا توسط مکانیزم فنری قابل تنظیم می باشد.
تسمه پروانه ، تسمه ای نسبتاً بلند هست که در جلوی خودرو قرار گرفته است. تسمه سفت کن نیز در بیرون تسمه پروانه می باشد تا بتواند ایجاد کشش را با فشار دادن به یک نقطه از تسمه ایجاد نماید. در کل تسمه پروانه ها عامل انتقال انرژی به قطعاتی مثل دینام و فن خنک کن رادیاتور می باشند.

توجه به نکته مهم :

غلطک تسمه سفت کن به همراه پولیها با یکدیگر درگیر هستند در نتیجه معمولا با همدیگر تعویض می گردند. در نتیجه زمانیکه تعویض گردد نیاز میباشد که تسمه پروانه باز شده . بدین سان ، در زمان تعویض قطعات به احتمال فراوان مکانیک خودرو توصیه خواهد کرد تسمه پروانه نیز تعویض گردد.

علائم تعویض تسمه سفت کن چیست؟

زمانی که استارت می زنید و موتور را روشن می کنید، اگر صدای غیرعادی شبیه جیر جیر و ساییدگی را شنیدید یعنی این قطعه خرای شده و باید تعویض شود.

نحوه تعویض قطعه خراب :

صدای موتور را باید بررسی کنید تا شاید متوجه صدای خراش مانندی گردید
تسمه پروانه را باز کنید و از موتور جدا سازید
پولی ها بررسی شوند
تسمه سفت کن بررسی گردد
قطعه خراب شده را با یک تسمه سفت کن دوستان جایگزین نمایید
تسمه پروانه را در جای خود نصب کنید
استارت زده تا ماشین روشن گردد و مطمئن شوید که نویز برطرف گردیده است.

اهمیت تعویض غلطک تسمه سفت کن خراب شده در خودرو :

سیستم تهویه مطبوع خودرو و دینام ، قدرت خود را از طریق تسمه پروانه می گیرد و با چرخش میل لنگ به علت احتراق در سیلندرها و حرکت شاتونها، پولی نیز به حرکت در می آید و باعث می شود که تسمه پروانه به حرکت درآید. به همین دلیل در صورتی که تسمه دچار مشکل گردد ، انتقال قدرت در خودرو با مشکل مواجه گشته و در نتیجه خودرو به خوبی کار نمیکند.

پیشنهاد ما به شما این هست که حتما تسمه سفت کن دوستان را خریداری کنید تا از کارکرد و بهره دهی آن در خودرو خود اطمینان کامل داشته باشید جهت خرید غلطک تسمه سفت کن دوستان با مشاورین فروش لوازم یدکی دوستان در تماس باشید.

جهت خرید محصولات با مشاورین صنایع خودرویی دوستان در تماس باشید.

۶۶۵۰۶۰۳۸ – ۶۶۵۰۶۰۳۷ – ۶۶۵۰۸۰۱۴

برای خرید اینترنتی محصولات شرکت به بخش سفارش آنلاین در سایت مراجعه و درخواست خود را ثبت و برای بخش فروش اینترنتی محصولات دوستان ارسال نمایید تا همکاران در اولین فرصت درخواست شما را بررسی و پیگیری نمایند.

تلگرام : https://t.me/doostankhodro

اینستاگرام : https://www.instagram.com/doostankhodro.ir

صنایع خودرویی دوستان را در شبکه های مجازی  اینستاگرام و تلگرام دنبال نمایید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟