اخبار و مقالات

سهام هیوندای موتور با اعلام برنامه ساخت خودروی برقی ۱۰ درصد افزایش یافت

سهام هیوندای موتور با اعلام برنامه ساخت خودروی برقی ۱۰ درصد افزایش یافت
سهام شرکت کره ای هیوندای موتور پس از آن که اعلام کرد خانواده ای از خودروهای برقی تولید خواهد کرد، روز دوشنبه به میزان ۱۰.۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود از ماه مه سال ۲۰۱۸ رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سهام شرکت کره ای هیوندای موتور پس از آن که اعلام کرد خانواده ای از خودروهای برقی تولید خواهد کرد، امروز (دوشنبه) به میزان 10.2 درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود از ماه مه سال 2018 رسید.

این شرکت کره ای اعلام کرده است که خودروهای برقی خود را با برند “آیونیک” تولید خواهد کرد و قصد دارد تا سال 2025 سومین خودروساز برقی برتر در جهان شود.

سهام هیوندای در بازار بورس کره به 162 هزار وون (136.59 دلار) رسید که تا ساعت 12:52 به وقت گرینویچ 0.7 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، سهام سایر خودروسازان زیر مجموعه هیوندای نیز افزایش یافت. سهام شرکت های وابسته از جمله کیا موتورز 5.6 درصد افزایش یافت و سهام شرکت های تامین کننده قطعات یعنی هیوندای موبیس و ماندو به ترتیب 7.4 و 5.3 درصد صعود کردند.

اویسون چانگ، رئیس شرکت هیوندای، ماه گذشته اعلام کرد که هیوندای موتور و کیا موتورز قصد دارند در سال 2025 یک میلیون خودرو الکتریکی با قدرت محرکه باتری بفروشند و در مجموع بیش از 10 درصد از سهم بازار جهانی برای چنین خودروهایی را هدف قرار دهند.

بر اساس اعلام این شرکت، هیوندای قصد دارد در اوایل سال 2021 سه مدل تمام برقی را با نام تجاری آیونیک Ioniq معرفی کند.

شیلنگ ورودی رادیاتور بخاری تندر90 EPDM