اخبار و مقالات

دنبال افزایش قیمت خودرو نیستیم

دنبال افزایش قیمت خودرو نیستیم

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: به دنبال افزایش قیمت خودرو نبوده بلکه واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف ماست.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی صادقی نیارکی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی و تولیدی شهرستان ارومیه با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد از این طرح‌ها امسال احیا می‌شوند افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش تولید، پویش تولید، تداوم امید در استان‌ها، طرح توسعه محورهای شرق و غرب که بیشتر مناطق مرزی مد نظر است و افزایش مبادلات تجاری، بازراچه‌های مرزی، شهرک‌های تخصصی، شهرک‌های مشترک و سرمایه‌گذاری توسط سازمان‌های توسعه‌ای مورد پیگیری بوده که تلاش می‌شود تا پایان سال این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وضعیت بازار خودرو در کشور عنوان کرد: به دنبال افزایش قیمت خودرو نبوده بلکه واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف ماست در حال حاضر نیز افزایش قیمت بازار را نیز به رسمیت نمی‌شناسیم.

نیارکی با تاکید بر اینکه هدف ما افزایش تولید و افزایش تحویل خودرو بوده که این امر تاکنون محقق شده است ادامه داد: طی امسال رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو و رشد ۳۰ درصدی در تحویل خودرو را شاهد بودیم و با این آمار در این مدت ۲۰۰ هزار خودرو به متقاضیان تحویل داده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید یک میلیون دستگاه انواع خودرو و تحویل به متقاضیان از برنامه‌های وزارت صنعت طی سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه آخرین قیمت خودرو براساس قیمت‌های سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان کرد: ما در بخش عمده‌ای از نهاده‌ها افزایش قیمت داشتیم و این افزایش قیمت خودرو نیز حداقلی است و با قیمت بازار فاصله دارد.

نیارکی با اشاره به اینکه شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند، گفت: باید به این امر توجه شود که ۳۰ رشته فعالیت با بخش خودرو سازی مرتبط هستند و هرگونه اشتباه در این بخش تاثیرگذار خواهد بود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار نفر در زنجیره تولید و لجستیک بخش خودرو و صنایع وابسته به آن شاغل هستند و باید به این امر توجه شود.

وی گفت: اقلام اصلی خودرو در بورس و نهاده‌های وارداتی با ارز است و قیمتی که فاصله کارخانه را با بازار کاهش دهد با حداقل افزایش قیمت، مورد نظر ماست.

نیارکی عنوان کرد: ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مسائلی است که برای اجرا در کشور در نظر گرفته شده و هر هفته در استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه محورهای اقتصادی شرق و غرب کشور، توسط وزارت کشور برای توسعه مراودات اقتصادی، گفت: در راستای این طرح مراودات سیاسی و اقتصادی در استان‌های مرزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی و سرمایه گذاری توسط شهرک‌های توسعه‌ای به صورت جدی دنبال می‌شود.

نوشته های مشابه