اخبار و مقالات

تولید خودرو انگلیس به کمترین رقم در ۳۷ سال گذشته رسید

تولید خودرو انگلیس به کمترین رقم در ۳۷ سال گذشته رسید

انجمن تولید کنندگان و بازرگانان خودروی انگلیس اعلام کرد که تولید این بخش در سال ۲۰۲۰ با ۲۹.۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به کمترین میزان خود از سال ۱۹۸۴ تاکنون رسیده است.

به گزارش خبرگزاری به نقل از شینهوا، انجمن تولید کنندگان و بازرگانان خودروی انگلیس SMMT روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید این بخش در سال 2020 همزمان با بحران کرونا و آینده مبهم برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) با 29.3 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به کمترین میزان خود از سال 1984 تاکنون یعنی به 920 هزار و 928 دستگاه رسیده است.

مایک هاوز، مدیر اجرایی این انجمن گفت: این ارقام که بدترین رقم در یک نسل محسوب می شود، نشان دهنده تأثیر ویرانگر همه‌گیری بر تولید خودرو در انگلیس است. محدودیت های کرونایی تقاضا را کاهش داده و کارخانه ها را تعطیل کرده و زندگی و معیشت (کارکنان این بخش) را تهدید می کند.

انجمن تولید کنندگان و بازرگانان خودروی انگلیس در گزارشی اعلام کرد تولید برای خریداران خارج از کشور در سال گذشته 29.1 درصد کاهش یافته و به 749038 دستگاه رسیده است در حالی که تولید در بازار داخلی این کشور نیز به 30.4 درصد کاهش یافته و به 171890 واحد رسیده است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات به ایالات متحده، ژاپن و استرالیا به ترتیب 33.7 درصد، 21.6 درصد و 21.8 درصد کاهش یافته در حالی که صادرات به چین 2.3 درصد افزایش داشته است.

اگرچه حجم صادرات خودروی انگلیس به اتحادیه اروپا 30.8 درصد کاهش یافت و به 400460 دستگاه رسید، این اتحادیه بزرگترین مقصد صادراتی انگلیس باقی ماند و 53.5 درصد از سهم صادرات این محصول در سال 2020 را به خود اختصاص داد.

انجمن تولید کنندگان و بازرگانان خودروی انگلیس همچنین اعلام کرد که مجموع تولید خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و خودروهای هیبریدی افزایش یافت و 18.8 درصد از کل خودروهای ساخت انگلیس را به خود اختصاص داد. این رقم در سال گذشته 14.8 درصد بوده است.